avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

بلوغ دیررس در دختران و پسران | درمان خانگی بلوغ دیررس

بلوغ دیررس امروزه زندگی بسیاری از نوجوانان را تحت تاثیر قرار داده است. سبک زندگی و حتی عوامل فرهنگی از گذشته تا به امروز در این مورد بسیار موثر بوده اند. معمولا دوران بلوغ با نشانه های بدنی شروع شده و بعد از مدتی نوجوان دچار نوسانات خلقی نیز می‌شود. اما به طور کلی زمان شروع این دوران برای همه افراد یکسان نیست. در واقع با اینکه بلوغ سن مشخصی داشته و تقریبا از سن ۱۲ سالگی آغاز می‌شود؛ اما عوامل مختلفی بر آن موثر بوده و حتی در دختران و پسران نیز متفاوت است. گاهی خود نوجوان و والدین او از این بابت دچار نگرانی می‌شوند. اما بهتر است در این مورد اطلاعاتی کسب کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. برای دریافت مشاوره نوجوان تلفنی و انلاین کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بلوغ می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


منبع:  بلوغ دیررس در دختران و پسران

بلوغ دیررس

در فرایند بلوغ دختران و پسران تحت تاثیر رشد جنسی قرار گرفته و تغییرات اساسی را تجربه می‌کنند. به دلیل اینکه افراد در بین دوران کودکی و جوانی قرار گرفته اند؛ از لحاظ روانی بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و فشار زیادی را تحمل می‌کنند. این موضوع وقتی افراد دچار بلوغ دیررس می‌شوند؛ نیز تشدید می‌شوند.

از طرفی برخی از دانشمندان معتقدند که با وجود بلوغ دیرس، نوجوان زمان بیشتری دارد تا خود را با تغییرات این دوره وقف دهد. در واقع می‌توان گفت این موضوع هم مزایایی دارد و هم منجر به مشکلاتی می‌گردد. زمانی که دختران دیرتر از 13 سالگی و پسران نیز بعد از 15 سالگی دچار تغییرات جسمانی و جنسی شوند؛ بلوغ دیررس اتفاق می‌افتد. برای اطلاع از سن بلوغ پسران و دختران کلیک کنید.

دلایل بلوغ دیررس


بلوغ دیررس در دختران و پسران به دلایل مختلفی بروز می‌کند. در واقع عوامل مختلفی در این مورد موثر هستند. در این قسمت به بررسی این دلایل می‌پردازیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد