avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

شوهر زورگو و بی منطق | رفتار صحیح با شوهر زورگو

شوهر زورگو حتما تحمل زندگی مشترک را برایتان سخت تر خواهد کرد. اینگونه مردان با کنترل گری و سلطه جویی، همیشه و در هر شرایطی به دنبال به کرسی نشاندن حرف خود هستند. ازدواج نیاز به توافق دو طرف و همدلی دارد. دوطرف باید با یکدیگر به مشورت و گفتگو بپردازند. این شرایط فقط محدود به گرفتن تصمیمات نمی‌شود. افراد زورگو در جنبه های مختلف زندگی، سعی در تسلط بر شما خواهند داشت. نمی‌توان با خوشبینی از کنار این موضوع رد شد و بهتر است به دنبال راه حل باشید. برای آشنایی با نشانه های شوهر زورگو این مقاله را مطالعه کنید.

منبع: شوهر زورگو و بی منطق | رفتار صحیح با شوهر زورگو

شوهر زورگو

شوهر زور گو فردی است که مدام در حال عیب جویی و بهانه تراشی است. احتمالا در مشکلات همیشه خانم مقصر شناخته می‌شود و هیچ راه گریزی از این ماجرا ندارد. افراد زورگو نسبت به اطرافیان، مغرور و پرتوقع هستند. گاهی این زورگویی فقط محدود به همسر و فرزاندانشان می‌شود و در زندگی اجتماعی یک فرد فرمانبردار هستند.

نشانه های شوهر زورگو

کسانی که مدام در حال زورگویی به دیگران هستند؛ رسیدن به هدفشان، از همه چیز برایشان مهم تر است. در این مسیر به احساسات دیگران اهمیت نمی‌دهند. بهتر است با شناسایی نشانه های مرد زورگو، اقدام به توقف این رفتار کنید.

⭕کنترلگری بر روی همسر

شوهر زورگو با بهانه تراشی های غیرمنطقی، سعی در کنترل زندگی شخصی همسرش دارد. برای مثال روابط خانوادگی یا شغلی او را محدود می‌کند. حتی لباس پوشیدن او را نیز تحت کنترل خود در می‌آورد. انتظار دارد که همسرش، تمام وقتش را با او بگذراند. بخوانید: شوهرم نمیذاره خانواده ام رو ببینم

⭕ رفتارهای خشونت آمیز

این زورگویی معمولا با خشم کنترل نشده همراه است. اینگونه افراد مهارت کنترل خشم ندارند و خشم خود را با توهین و تحقیر یا آسیب فیزیکی به همسر خود، تخلیه می‌کنند. بسیار تحریک پذیرند و کوچک ترین چیزی آنها را عصبانی می‌کند. خشونت جسمی، کلامی، روانی و حتی جنسی از انواع رفتارهای شوهر زورگو هستند.

برای آشنایی با علت دست بزن داشتن شوهر کلیک کنید.

⭕تلاش برای سلطه مالی

بیشتر زنانی که از نظر مالی به همسر خود وابسته هستند؛ مورد زورگویی همسر خود قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی، آنها راهی نداشته و مجبور به تحمل شوهر زورگو هستند. از طرفی دیگر همسر، درآمد خود را اهرم فشاری برای سلطه گری قرارمی‌دهد. احتمالا زن و فرزند برای کمترین خرجی، باید پاسخگو باشند و هیچ حقی ندارند.

⭕رفتارهای سمی

این گونه مردان، بسیار شکاک هستند. معمولا به دلیل اینکه از طلاق همسر خود واهمه دارند؛ اضطراب زیادی را تحمل می‌کنند. تحمل نه شنیدن را ندارند و همیشه به دنبال جلب توجه هستند. به نظرات همسر خود اهمیت نمی‌دهند و همه تصمیمات را به تنهایی می‌گیرند. شوهر زورگو، حتی در تربیت فرزندان نیز، مستبد است. او شیوه های تربیتی خود را تحمیل می‌کند.

علت بروز زورگویی شوهر چیست؟

اغلب به دلیل تجربیات دوران کودکی، این رفتار ها شکل می‌گیرد. برای مثال طلاق والدین، توجه بیش از حد، آسیب های روانی و یا تقلید از رفتارهای پدر باعث بروز زورگویی در مردان می‌شود.

رفتارهای شایع در مقابل شوهر زورگو

بسیاری از زنان، شهامت ایستادن در مقابل شوهر زورگو را ندارند. احتمالا به زندگی مشترک خود ادامه داده و باعث تداوم این رفتار ها نیز می‌شوند. به این دلیل به آنها رفتار شایع می‌گوییم که بیشتر زنان در مقابل زورگویی، همین گونه رفتار می‌کنند؛ که البته روش درستی نیست.

❌مقابله به مثل با شوهر زورگو

یکی از رفتار های اشتباهی که همسران افراد زورگو از خود نشان می‌دهند؛ مقابله به مثل است. این دعواها تا جایی ادامه پیدا می‌کند که به جنگ قدرت بدل می‌شود. زوجین مدام درحال لجبازی با یکدیگر هستند و هیچ کدام از موضع خود عقب نشینی نمی‌کنند. این برخورد، اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد. فراموش نکنید که جبران بسیاری از رفتار ها، امکان پذیر نیست بلکه فقط صلح راه چاره است. برای مثال اگر همسرتان داد زد؛ شما تا کجا می‌خواهید صدای خود را بالا ببرید؟

❌اطاعت کردن

در نقطه مقابل مقابله به مثل، مطیع بودن در مقابل شوهر زورگو وجود دارد. مورد ظلم واقع شدن نیز خود، واکنش اشتباهی است. برخی از زنان منفعل تصور می‌کنند با تسلیم، به دعوا و مشاجره پایان می‌دهد. غافل ازاینکه فرد زورگو در هر شرایطی زورگوست. با سکوت چیزی حل نمی‌شود. هر فردی از حقوقی برخوردار است که نباید آنها را نادیده بگیرد.

واکنش صحیح نسبت شوهر زورگو

اما با شوهر زورگو چطور باید برخورد کرد؟ قبل تر گفتیم که سکوت یا مقابله به مثل روش های درستی برای برخورد با استبداد نیستند. در این قسمت راهکارهایی را ذکر خواهی کرد که موثر تر هستند و به مرور فرد را متوجه اشتباهاتش می‌کند.

✅تایید کردن او

در ظاهر با او موافقت کرده و به نظرات او احترام بگذارید؛ اما به او اجازه کنترل کردن، ندهید. نظر شخصی خود را اعمال کنید. تایید شدن به او حس خوبی القا کرده و وقتی نتیجه ی کار را مشاهده می‌کند؛ حتی اگر به طور مشخص نظر او اعمال نشده باشد، باز هم خوشحال است. هیچ وقت با یک فرد زورگو به توافق نمی‌رسید؛ پس بهتر است با تایید او بحث را کوتاه کرده و آن را به نفع خود تغییر دهید. این افراد مخالفت را انتقاد شخصی قلمداد می‌کنند؛ به همین در مورد آن جبهه می‌گیرند.

✅استفاده از قدرت طلبی در جهت مثبت

افراد زورگو علاقه دارند همیشه پیروز میدان باشند. از این طریق می‌توان در جهت بهبود اوضاع نیز استفاده کرد. به این معنا که سعی کنید مسئولیت های مهم و زیادی را به او بسپارید. احتمالا برای اثبات خود نیز، از پس آنها برخواهد آمد. اما پس از مدتی به علت فشاری که تحمل کرده است متوجه اهمیت تقسیم وظایف خواهد شد. همچنین علاقه به رقابت شوهر زورگو، در بعضی موارد به نفع زندگی مشترک تمام خواهد شد.

✅برخورد قاطعانه

در زندگی مشترک اعتماد به نفس داشته و از حقوق خود مطلع باشید. به طور واضح به او نشان دهید که از اوضاع راضی نیستید. در جواب درخواست های غیر منطقی صریحا نه بگویید. مسائل را حل نشده رها نکنید. اجازه ندهید همسرتان زیاده روی کند. برخورد قاطعانه با شوهر زورگو با دعوا کردن متفاوت است. سعی کنید با کمک یک متخصص از تفاوت آنها آگاه شوید و شرایط را عوض کنید.

✅مراجعه به روانشناس

بهتر است فرد مستبد خود، برای درمان اقدام کند. اما زوج درمانی و مراجعه همزمان به روانشناس نیز موثر است. حتی وقتی همسر شما انگیزه شما را برای درمان مشاهده کند؛ بیشتر ترغیب خواهد شد. در این مسیر شوهر زورگو را تنها نگذارید و برای درمان به او کمک کنید. توجه شما به او و حتی صحبت کردن در این مورد؛ اوضاع را بهتر خواهد کرد. روانشناس با ریشه یابی این رفتار ها، به درمان اقدام می‌کند.

سخن پایانی

طبیعی است که شوهر زورگو، مشکلات خود را نپذیرد یا برای درمان همکاری نکند؛ اما نباید دلسرد شد. گاهی این مشکل، ریشه دار تر از آن است که شما فکر می‌کنید. او را سرزنش نکنید و تا حد امکان با آرامش برخورد کنید. اگر قادر به کنترل اوضاع نیستید؛ حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت خدمات مشاوره خانواده کافی است به مراکز معتبری مثل آواژه مراجعه نمایید. برای برقراری ارتباط با درمانگران با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر زورگو می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

شوهر زورگو کیست؟

افراد پرخاشگر، کنترل گر با رفتار های سمی و یا کسانی که از نظر مالی همسر خود را تحت فشار قرار می‌دهند؛ زورگو هستند.

علت بروز زورگویی در شوهر چیست؟

معمولا این رفتار مربوط به تجربیات دوران کودکی می‌شود. برای مثال طلاق والدین یا تقلید از زورگویی پدر و آسیب های روانی.

چگونه با شوهر زورگو برخورد کنیم؟

برخورد قاطعانه، استفاده از زورگویی در جهت بهبود زندگی مشترک، مراجعه به روانشناس و تایید کردن از روش های برخورد با شوهر زورگو است که در مقاله به توضیح آنها پرداخته ایم.

منبع: شوهر زورگو و بی منطق | رفتار صحیح با شوهر زورگو

تعداد دفعات نزدیکی در هفته | در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی درهفته چند بار است؟ خیلی از زوج ها به دنبال یک استاندارد کلی در این خصوص هستند. در ابتدا توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نیاز به رابطه جنسی یک نیاز غریزی و فطری است مانند نیاز به آب یا غذا که باید به روش درست به آن پاسخ بدهیم. اما این نیاز دارای تفاوت هایی نیز هست. که پاسخ به مناسب ترین تعداد دفعات نزدیکی در هفته را با چالش مواجه می‌کند. اگر در این خصوص با همسرتان اختلاف نظر دارید، حتما از خدمات مشاوره جنسی استفاده نمایید. در ادامه توضیحات کامل تری درباره تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی را داده‌ایم.

منبع: تعداد دفعات نزدیکی در هفته | در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

افراد معمولا بسته به نیاز خود رابطه جنسی  دارند اما سکس یک رفتار دونفره است که میل و خواسته های دیگری نیز در این امر اهمیت دارد. باید به طور واضح بگوییم که هیچ عدد مشخصی برای رابطه جنسی در یک مدت مشخص وجود ندارد. اغلب این موضوع تبدیل به یکی از دغدغه های افرادی شده است که میل جنسی کمی دارند از رابطه خود رضایت ندارند. علاوه بر تعداد باید به  کیفیت رابطه جنسی جنسی نیز اهمیت داد. بسیاری از زوجین جوان در ماه فقط یک بار رابطه جنسی دارند اما از این بابت احساس رضایت می کنند.

عوامل موثر در تعداد دفعات نزدیکی

فاکتورهای مختلفی روی این موضوع تاثیر دارند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. در برهه های زمانی مختلف نیاز به رابطه جنسی تغییر می کند و افراد به شیوه های مختلفی به آن پاسخ می دهند. خیلی از افراد تعداد دفعات رابطه را فقط به دفعاتی که دخول داشته اند محدود می کنند اما معاشقه و پیش نوازی نیز جزو این امار محسوب می شود.

◀️تاثیر سن در تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

تحقیقات نشان داده اند یک یا دو بار نزدیکی در هفته بین زوجین 18 تا 29 سال طبیعی است و با افزایش سن از این میزان کاسته می شود. به عنوان مثال بزرگسالان 60 بار در سال و 60 ساله ها 20 بار در سال رابطه جنسی دارند. این آمارها شامل استثنائاتی نیز می شوند مثلا افرادی که در سنین بالا هنوز به تعدد رابطه جنسی اهمیت می دهند.

◀️بارداری و زایمان

به طور طبیعی تعداد دفعات نزدیکی در در زمان بارداری و بعد از کاهش می یابد که به دلیل نوسانات هورمونی یا عوارض عمل جراحی است. برعکس شاهد افرادی هستیم که بعد از زایمان با فاصله ی زمانی کم دوباره باردار می شوند؛ در این زمان هیچ محدودیتی نداریم اما به دلیل مسائل روانی و جسمانی بعد از زایمان ممکن است زوجین از رابطه جنسی امتناع کنند.

◀️میل جنسی و تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

گاهی میل جنسی دو طرف همسان نیست و یک نفر همیشه از رابطه سر باز می زند و آن را به تعویق می اندازد. با وجود علاقه به همسر و بدون وجود هیچگونه اختلالی باز هم به رابطه جنسی علاقه ندارد. افراد با توافق در این مورد و درمان های هورمونی می توانند آن را حل کنند.

◀️رضایت زناشویی

فقدان یا کمبود رضایت زناشویی، عامل دیگری است که بر روی تعداد دفعات رابطه جنسی تاثیر دارد. این شرایط باعث بروز تنش هایی بین دو طرف می شود که رابطه جنسی را هم تحت الشعاع قرار می دهد. معمولا زوجین با تعداد دفعات بیشتر رابطه جنسی، رضایت بیشتری را گزارش می کنند.

◀️تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی | اختلالات روان

اختلالاتی مثل افسردگی، دوقطبی، اضطراب و… می توانند تعداد دفعات رابطه را کاهش یا افزایش دهند. مصرف دارو های مختلف نیز به طور غیر مستقیم بر روی میل جنسی موثر است.

چگونه تعداد دفعات رابطه را افزایش بدهیم؟

به طورکلی تعدد رابطه ی جنسی با همسر مشکلی ایجاد نمیکند اما افراط در هر کاری عوارضی دارد. هیچ ایده الی برای تعداد رابطه جنسی وجود ندارد و کاملا بسته به توافق و علاقه ی دو نفراست.

مسائل مربوط به رابطه

رابطه ی خود را با همسر، خارج اتاق خواب نیز تقویت کنید و رابطه فیزیکی و عاطفی را با شریک خود افزایش دهید. صحبت یا حتی فکر کردن در مورد مسائل جنسی نیز به شما کمک خواهد کرد. ایجاد تنوع در رابطه با تغییر محیط رابطه یا پوزیشن های جدید هم مسیر جدیدی را به شما نشان خواهد داد.

کمک گرفتن از یک متخصص

مشورت با یک سکستراپیست یا یک روانشناس به شما و همسرتان در بالا بردن سواد و مهارت جنسی با تغییر دادن باورهایتان نسبت به رابطه جنسی بسیار موثر است.

ارگاسم محور نباشید

خیلی از افراد از به ارگاسم نرسیدن خود در رابطه نگران هستند. البته برای اختلال انورگاسمیا دلایل زیادی وجود دارد اما گاهی سیستم بدن فرد به گونه ای است که ارگاسم را به سختی تجربه می کند. در چنین شرایطی می توانید به جای فکر کردن به مقصد، از مسیر لذت ببرید. درصد کمی از زنان در رابطه به ارگاسم می رسند اما در طول رابطه به اوج لذت جنسی می رسند و در این مورد مشکلی ندارند.

آیا هر چه تعداد دفعات نزدیکی زیاد باشد بهتر است؟

هورمون هایی که در زمان ارگاسم در بدن ترشح می شوند؛ روی تنظیم کارکرد بدن موثر هستند. به عنوان مثال ترشح پرولاکتین به تنظیم خواب و دوپامین و اکسی توسین به افزایش شادمانی کمک می کنند.

رابطه جنسی سالم و به طور منظم به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس منجر می شود. کاهش استرس نیز یکی دیگر از تاثیرات رابطه جنسی است.

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی | عوارض رابطه جنسی زیاد

رابطه ی جنسی زیاد وکنترل نشده در نهایت به اعتیاد جنسی منجر می شود که عوارضی مثل خشکی واژن، دردهای جسمانی، افزایش احتمال عفونت های واژینال و… در زنان و اختلال در نعوظ، زودانزالی وعفونت های دستگاه ادراری در مردان است. بارداری های ناخواسته و انتقال بیماری های امیزشی از دیگر عارضه های اعتیاد جنسی است.

سخن پایانی

فکر میکنم تا اینجا پاسخ سوال خود را گرفته باشید که برای تعداد دفعات رابطه در هفته یا ماه عدد دقیقی وجود ندارد و حتی امار ها نیز نشان دهنده میانگینی از دفعات است. سکس یک تفریح و نیاز دو نفره است که لازمه آن برنامه ریزی و مدیریت است. پس در این مورد با همسر خود صحبت کنید. با این حال در صورت اختلاف و عدم رضایت از تعداد روابط جنسی تان با همسر متخصصین در این زمینه کمک بزرگی به شما خواهند کرد. با دریافت مشاوره علت بی میلی و دوری های همسرتان را کشف کرده و به گرمای از دست رفته را به زندگی مشترک خود برگردانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متدوال

در هفته چندبار باید رابطه جنسی داشته باشیم؟

عدد مشخصی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد و به علاقه و میل طرفین بستگی دارد.

آیا نزدیکی زیاد ضرر دارد؟

به طور کلی افراط در هر کاری عوارض خودش را دارد حتی رابطه جنسی اما تعدد سکس اگر با علاقه و خواست دو طرف باشد؛ ضرری ندارد.

عوارض رابطه جنسی زیاد چیست؟

اعتیاد جنسی باعث شکل گیری عوارض روانی و جسمانی زیادی مثل خشکی واژن، زودانزالی،بارداری های ناخواسته و شیوع بیماری های امیزشی و… می شود که در مقاله به طور مفصل به توضیح انها پرداخته ایم.

منبع: تعداد دفعات نزدیکی در هفته | در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

ترشحات واژن نشانه چیست | معنی رنگ ترشحات که باید بدانید

ترشحات واژن ترکیبی از سلول ها و انواع باکتری هاست که به صورت مدام توسط سلول های واژن و غدد دهانه رحم، تولید می‌شوند. این ترشحات با مرطوب نگه داشتن ناحیه تناسلی، نه تنها سبب پاکیزگی واژن می‌شوند؛ بلکه آن را از آسیب‌های فیزیکی نیز، محافظت می‌کنند. میزان و کیفیت این ترشحات در هر فردی متفاوت است. همچنین در زمان های مختلف مقدار ترشح آن ثابت نیست. باکتری هایی که در ترشحات واژن زندگی می‌کنند؛ برای بدن مفید بوده و جلوی بروز انواع بیماری ها را می‌گیرند.

منبع: ترشحات واژن نشانه چیست | معنی رنگ ترشحات که باید بدانید

ترشحات واژن

ترشحات واژن نقش مهمی در رابطه جنسی و سیستم تولید مثل زنان دارند. این ترشحات شامل موکوس، مخاط، آب، سلول های مرده و… است. ترشحات طبیعی در زنان بی رنگ و شفاف است و بوی خاصی ندارد. همچنین غلظت آن در دوره های مختلف، متفاوت است. اگر هرکدام از این ویژگی ها از حالت طبیعی خود خارج شوند؛ فرد باید علت را شناسایی کند و به دنبال درمان باشد.

ترشحات در دوره های مختلف سنی

در واقع شروع ترشحات واژن از سنین کودکی و قبل از دوران بلوغ است. در این قسمت ترشحات واژن را در دوره های سنی مختلف مورد بررسی قرار داده و خصوصیات هر یک را ذکر می‌کنیم.

????دوران نوزادی

حتی در دوران نوزادی و با گذشت چند روز از تولد دختر، در مواردی شاهد ترشحات واژن هستیم. این مورد به دلیل قرار گرفتن در معرض استروژن دوران بارداری مادر است. کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. ترشحات در دوران نوزادی سفید شفاف با بافت مخاطی است. به ندرت ممکن است این ترشحات به رنگ دیگری باشد.

???? ترشحات واژن در دوران کودکی

بافت واژن در دوران کودکی نازک تر و آسیب پذیر تر است. در این دوران نوع باکتری هایی که در ترشحات وجود دارد متفاوت از دوران بزرگسالی است. PH ترشحات قبل از دوران بلوغ بین 6 تا 8 است. در این دوران به دلیل عدم اطلاعات کودکان در این مورد و احساس شرم از سوال پرسیدن، شاید دچار سردرگمی شوند.

????دوران بلوغ

در زمان بلوغ به دلیل افزایش میزان ترشح هورمون های مختلف، مقدار ترشحات واژن نیز به اوج خود می‌رسد. ترکیبات این ترشحات نیز تغییر خواهد کرد. در این دوران محیط واژن اسیدی تر از قبل شده و به طور کلی محیط بدن آماده اولین قاعدگی می‌شود. در این زمان، توصیه می‌شود؛ دختران بیش از پیش بهداشت شخصی را رعایت کرده و به سلامت جسمانی خود اهمیت دهند.

???? ترشحات واژن در قاعدگی

در قاعدگی نیز ترشحات واژن وجود دارند ولی به دلیل ترکیب شدن با خون حاصل از قاعدگی، قابل تشخیص نیستند. می‌توان گفت که تقریبا هیچ گاه ترشح این ترکیب از بدن، متوقف نمی‌شود. مگر در مواردی مثل خشکی واژن. در زمان قاعدگی و مخصوصا تخمک گذاری میزان این ترشحات 30 برابر می‌شود. غلظت و رنگ ترشحات نیز فرق خواهد کرد و نزدیک به تخمک گذاری، ترشحات غلیظ تر می‌شوند. این تغییرات حاصل تغییر سطح پروژسترون در بدن است.

????دوران بارداری

در دوران بارداری، مانند قاعدگی، میزان ترشحات واژن افزایش می‌یابد. این افزایش به دلیل بالارفتن سطح استروژن و پروژسترون در بارداری است. ترشحات نیز سفیدتر و غلیظ تر از قبل می‌شوند. در این دوران نیز محیط واژن اسیدی است که همین کودک را از ابتلا به بسیاری از عفونت ها محافظت می‌کند. اما در دوران بارداری، احتمال ابتلای مادر به عفونت واژن هست.

???? ترشحات واژن در یائسگی

در دوران یائسگی با کاهش میزان استروژن در بدن، تقریبا میزان و خصوصیات ترشحات واژن به دوران قبل از بلوغ برمی‌گردد. در این دوران، مانند کودکی بافت واژن نازک می‌شود. در دوران قاعدگی، به دلیل خونرسانی کمتر به واژن، افراد بسیار در معرض خشکی واژن قرار دارند. در این دوران به دلیل کاهش میزان ترشحات، افراد به استفاده از روان کننده ها و هورمون درمانی، نیاز دارند. برای جلوگیری از خشکی واژن این مقاله را مطالعه کنید.

انواع مختلف ترشحات واژن

تا اینجا در مورد موارد طبیعی ترشحات واژن صحبت کردیم. اما در هنگام ابتلا به بیماری های مختلف، ویژگی های این ترشحات متفاوت خواهد بود. بهتر است بلافاصله بعد از مشاهده ترشحات غیرطبیعی، به پزشک مراجعه کرده و علت را جویا شویم؛ چراکه در اکثر موارد، ترشحات غیرطبیعی، نشان دهنده وجود بیماری دیگری در بدن است.

????ترشحات سفید رنگ: اینگونه ترشحات در ابتدا و انتهای قاعدگی طبیعی هستند اما اگر به شکل غلیظ و پنیری درآیند؛ باید برای درمان اقدام کرد.

????ترشحات آبکی: این دسته از ترشحات معمولا بعد از فعالیت های سنگین، ظاهر می‌شوند.

????ترشحات قهوه ای یا خونی رنگ واژن: این نوع از ترشحات معمولا در روزهای پایانی قاعدگی ظاهر می‌شوند که طبیعی هستند؛ اما اگر در زمان دیگری غیر از قاعدگی ظاهر شوند و همراه با علائم دیگری بوده و برای طولانی مدت ادامه داشته باشند. باید برای درمان اقدام کرد.

????ترشحات سبز یا زرد رنگ همراه با بو: ترشحات واژن با این علائم، حتما از علائم عفونت هستند.

علل ترشحات غیر طبیعی واژن

 

 

از شایع ترین ترشحات غیرطبیعی واژن، وجود عفونت است. عفونت های واژن به علت حضور باکتری، ویروس یا قارچ، به وجو می‌آیند. هریک علائم و روش درمان مختلفی دارند. اما علاوه بر عفونت، دلایل دیگری برای ترشحات غیرطبیعی واژن نیز وجود دارد. برای اطلاع از علائم عفونت واژن کلیک کنید.

????بیماری های مقاربتی

بدون شک، یکی از دلایل بروز ترشحات واژن به صورت غیرطبیعی، بیماری های مقاربتی هستند. عفونت های مکررو ترشحات غیرطبیعی، نشان دهنده وجود یک بیماری آمیزشی در بدن است. بیماری های مقاربتی مدتی در بدن، بدون نشانه باقی می‌مانند و ترشحات واژن از نشانه های آنان هستند. در صورت وجود بیماری های مقاربتی باید با شریک خود، درمان را شروع کنید. برای مطلع شدن از وجود این نوع بیماری ها باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

????اختلال التهابی لگن

عفونت لگنی معمولا از راه تماس جنسی منتقل می‌شود. عامل این عفونت باکتری است. این عفونت در واژن به سایر نقاط نیز انتقال می‌یابد و موجب اختلال التهابی لگن می‌شود. در این اختلال نیز ترشحات واژن به صورت غلیظ و بد بو درمی‌آید.

سخن پایانی

به طور کلی ترشحات واژن با رنگ و غلظت معمولی، طبیعی هستند و نشان دهنده سلامت بدن. وجود ترشحات برای بدن ضروری است.حتی گاهی عدم ترشح آنها باعث ایجاد عوارضی در ناحیه تناسلی می‌شود. اگرترشحات غیرمعمولی با علائمی مثل تب، درد شکم، سوزش و تکرر ادرار همراه باشند؛ حتما باید برای معاینه و درمان به پزشک مراجعه کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترشحات واژن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

ترشحات واژن قبل از قاعدگی چگونه است؟

تفاوت ترشحات در زمان قبل از قاعدگی و بعد از آن در مقدار و نوع باکتری های موجود در آن است. در زمان قاعدگی میزان ترشحات واژن افزایش می‌یابد.

علت ریزش ناگهانی آب از واژن چیست؟

ترشحات آبکی معمولا بعد از فعالیت های بدنی سنگین، به وجود می‌آیند. کاملا طبیعی هستند و عوارض خاصی برای بدن ایجاد نمی‌کنند.

ترشحات سفید به چه دلیل ایجاد می‌شوند؟

ترشحات به طور طبیعی باید شفاف و بی رنگ باشند. هرگونه تغییردر رنگ، غلظت و بو در ترشحات واژن، نشانه حضور عفونت یا بیماری های مقاربتی در بدن است.

منبع: ترشحات واژن نشانه چیست | معنی رنگ ترشحات که باید بدانید

خودارضایی همسر | چرا شوهرم خودارضایی میکنه؟

خودارضایی همسر یکی از مشکلاتی است که شاید زوجین در زندگی مشترک خود با آن درگیر شوند. افراد به دلایل مختلفی به خودارضایی روی می‌آورند. معمولا این رفتار در دوران مجردی بیشتر اتفاق می‌افتد. اما بعد از ازدواج نیز شاید زوجین مجبور به خودارضایی شوند. آنها علیرغم داشتن همسر یا میل باطنی خود برای ارضای نیاز جنسی، به خودارضایی می‌پردازند. این رفتار علل مختلفی دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت و همچنین راه های درمان آن را نیز بیان خواهیم کرد.

منبع: خودارضایی همسر | چرا شوهرم خودارضایی میکنه؟

خودارضایی همسر | شوهرم خودارضایی می کنه

برخی از افراد، بعد از ازدواج نیز، به خودارضایی ادامه می‌دهند. شاید این رفتار را از همسر خود پنهان کنند ویا حاضر به درمان به آن نباشند. بر اساس ماهیت ازدواج، انتظار می‌رود افراد بعد از شروع زندگی مشترک، این رفتار را ترک کرده و به رابطه جنسی باهمسر خود بپردازند. اما گاهی خانم ها از خودارضایی شوهر خود گله مندند. اما موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که هردوی آنها به خودارضایی همسر عادت کنند (این رفتار هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود).

علل خود ارضایی همسر

قبل از هرچیز باید علت این رفتار را پیدا کرد. خودارضایی همسر، یک عادت مخرب است که شاید منجر به مشکلات بزرگتری در رابطه شود. به همین دلیل زوجین باید این مشکل را جدی گرفته و درصدد درمان آن باشند. در این قسمت دلایل مختلف این رفتار را بررسی خواهیم کرد.

رابطه با محارم چه پیامدهایی دارد | علت و راه های جلوگیری

رابطه با محارم به هرگونه رابطه با اقوام درجه یکی است که نسبت زوجینی بین آنها نیست. این گونه روابط در گذشته بیشتر رایج بود اما امروزه به دلیل مشکلاتی که حتی ازدواج های فامیلی همراه خود می آورند نیز، منع می شود. رابطه با محارم ابعاد گسترده ای دارد و به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. در پی چنین روابطی آسیب های بیشماری ظاهر می‌شود که جای بررسی دارد. پس در ادامه به پیامدها و نحوه درمان رابطه با محارم اشاره کرده‌ایم. در این باره می‌توانید 

منبع: رابطه با محارم چه پیامدهایی دارد | علت و راه های جلوگیری

رابطه با محارم

رابطه با محارم شامل رابطه جنسی یا عاطفی با افرادی است که به شکلی با شما نسبت خونی دارند؛ که جلوتر بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد. رابطه با محارم در بسیاری از کشورها قانونی بوده و مشکل شرعی نیز ندارد. گاهی این روابط شکل تجاوز به خود می گیرد که در آن صورت حکم شرعی و مجازات آن متفاوت خواهد بود. اگر شما با کسی به جز همسر خود رابطه جنسی داشته باشید زنا، نام میگیرد که اگر همین عمل را با خویشاوندان خود داشته باشید زنا با محارم است.

چرا رابطه با محارم منع می شود؟

در این مورد نظریه های مختلفی مطرح است اما به طور کلی منع رابطه با محارم یک قانون جهان شمول است و این رفتار در بسیاری از جوامع یک تابو اجتماعی است.

جنبه های روانی

رابطه با محارم باعث ایجاد تعارض و حتی نفرت بین اعضای خانواده می شود که پیامدهای روانی زیادی خواهد داشت. بی اعتمادی، اضطراب و افسردگی تنها چند مورد از عارضه هایی است که رابطه با محارم به بار می آورد. رابطه با محارم یک اختلال جنسی نیز محسوب می شود اما هنوز عده ای برخلاف ممنوعیت ها به آن روی می آورند.

سلامتی و جمعیت شناختی

سالانه شاهد تولد فرزندانی با معلولیت های مختلف هستیم که به بخش بزرگ آن به دلیل ازدواج های فامیلی است؛ گرچه ازدواج های فامیلی بحثی جدا از زنا با محارم است اما اگر این روابط به فرزند آوری نیز منجر شود احتمال بروز بیماری های ژنتیکی بیشتری وجود دارد.

انواع مختلف رابطه با محارم

بین خواهر و برادر

کودکان معمولا معنای بسیاری از فعالیت ها را هنوز نمی دانند و فقط آن هارا از والدین یا رسانه ها تقلید می کنند. اگر شاهد فعایت های جنسی بین فرزندان خود بوده اید آنها را ملامت نکنید ولی بیشتر در رفتارها و روابط آنها با دیگران دقت کنید. آنها در بخشی از مراحل رشد خود به کشف بدن خود می پردازند و ممکن است دست به چنین به رفتارهایی بزنند. رابطه بین دوقلوها یکی از مثال های این روابط است.

بین یک کودک و بزرگسال

ازدواج پدر با دختر خود یکی از شایع ترین انواع رابطه با محارم است که در سال های اخیر نیز شاهد آن بوده ایم. اما این شرایط در مواردی شکل تجاوز، کودک همسری یا پدوفیلی نیز به خود می گیرد. همانطور که گفته شد کودکان از حساسیت این موضوع اطلاعی ندارند و با توجه به اعتماد و علاقه ای که به خانواده خود دارند؛ ممکن است به راحتی به رابطه تن دهند.

بین بزرگسالان

در بین بزرگسالان دیگر بی اطلاعی مطرح نمی شود. چرا که آنها از قوانین و عواقب آن مطلع هستند. اما گاهی احتمال تجاوز وجود دارد. به طور کلی رابطه با پدر، مادر، خواهر و برادر، عمه، عمو، دایی، خاله، پدر بزرگ و مادر بزرگ ممنوع و در اسلام حرام است.

علل تمایل به رابطه با محارم

نظریه های روانشناسی

یکی از نظریه های معروف فروید به نام عقده ادیپ مطرح می کند که کودکان در سنین 3 تا 5 سال به والد غیر همجنس خود گرایش جنسی پیدا می کنند که در پسران، عقده ادیپ و در دختران عقده الکترا نام دارد. در این سنین حتی ممکن است کودکان از والدین همجنس خود احساس تنفر کنند.

روابط بسیار صمیمی و کنترل نشده با محارم

در بسیاری از موارد، افراد به دلیل فقدان مهارت های اجتماعی و ارتباطی یا عدم حضور در جامعه؛ تمام دایره معاشرتی شان به خانواده و نزدیکان محدود می شود و همین عامل بیشتر آنهارا در معرض این گرایش قرار می دهد.

اختلالات شخصیت یا جنسی

تحقیقات نشان داده اند که افرادی که شخصیت ضداجتماعی یا اختلال جنسی دارند بیشتر احتمال دارد که به نزدیکان خود، گرایش جنسی داشته باشند. همچنین اختلال اضطراب اجتماعی یا ترس از حضور در اجتماع نیز از دیگر عوامل روانی است که این میل را در فرد ایجاد می کند. به دلیل میل جنسی زیاد نیز فرد از رابطه با همسر خود یا خود ارضایی، راضی نمی شود به روش های دیگر روی می آورد.

تماشای پورن

صنعت پورن همیشه یکی از عوامل ایجاد کننده فساد و بی بند و باری در جامعه بوده است. تبلیغ رابطه جنسی با محارم یکی دیگر از اهداف این صنعت است که این گونه روابط را در جامعه عادی سازی می کند.

پیشگیری از بروز رابطه با محارم

گرایش به رابطه با محارم، قطعا دلایل ریشه ای و پیچیده ای دارد که نیازمند مشاوره و روان درمان درمانی های طولانی مدت دارد. به کمک یک روانشناس یا سکستراپیست میتوانید عوامل به وجود آورنده آن را شناسایی کنید و دنبال درمان باشید. همکاری اطرافیان و خود فرد نیز بسیار اثربخش خواهد بود.

سخن پایانی

آسیب ناشی از رابطه با محارم فقط محدود به خود فرد یا خانواده نمی شود؛  بلکه اثرات آن، جامعه را در بر می گیرد پس به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت. شیوع رابطه با محارم ارزش های خانواده و جامعه را خدشه دار می کند که جبران آن کار آسانی نیست.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زنا با محارم چیست؟

 
رابطه جنسی با هر شخصی غیر از همسر زنا و با اقوام درجه یک که رابطه خونی وجود دارد؛ زنا با محارم نامیده می شود.

حکم شرعی و قانونی رابطه با محارم چیست؟

رابطه با محارم در اسلام حرام در قانون حکم اعدام برای آن در نظر گرفته می شود.

آیا فرزند حاصل از این روابط نامشروع است؟

بله اگر در جریان این روابط فرزندی متولد شود؛ نامشروع است حتی اگر رابطه جنسی با خانواده نزدیک باشد.

منبع: رابطه با محارم چه پیامدهایی دارد | علت و راه های جلوگیری