avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

هوش موسیقیایی یا موسیقی کودکان

هوش موسیقیایی یکی از انواع هوش‌ های چند گانه گاردنر است. طبق نظر گاردنر، هوش موسیقیایی، توانایی انسان در درک الگو های آهنگ‌ ها، اصوات و شنیداری است. افرادی که از این هوش برخوردار هستند؛ نسبت به سایر افراد توانایی‌ های بسیار بیشتری در تشخیص و تمایز نوا های موسیقی دارند. در طول تاریخ افراد بسیار زیادی که مشهور هم بودند؛ از این هوش برخوردار بودند. آن ها علاوه بر تشخیص صدا ها و آهنگ ‌ها، در تولید آهنگ و موسیقی نیز توانایی‌ های زیادی داشتند.

اما توجه کنید که برای اطمینان از اینکه این هوش را دارید یا نه، لزومی به آهنگ سازی، نوازندگی و یا خوانندگی نیست. همین که قدرت شنیداری بالایی دارید، آهنگ‌ ها و نوا ها را به راحتی به خاطر می‌سپارید؛ یعنی از هوش موسیقیای بالایی برخوردار هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه هوش موسیقیایی دارید یا خیر، از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک خجالتی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 منبع: هوش موسیقیایی یا موسیقی کودکان

هوش موسیقیایی چیست؟

 

پیش از گاردنر، روانشناسانی مانند اسپیرمن به هوش عمومی معتقد بودند. و برای ارزیابی هوش افراد از هوش عقلی و ضریب هوش استفاده می‌کردند. اما گاردنر هوش موسیقیایی را بیان کرد؛ که یکی از انواع هوش بود. هوش موسیقیای گاردنر میزان درک فرد را از ریتم آهنگ، صدا و همچنین توانایی او در ساختن یا نواختن قطعات موسیقی را نشان می‌دهد. اما این هوش لزوما تنها محدود به موسیقی نیست.

فردی که هوش موسیقیای بالایی دارد؛ لزوما نوازنده حرفه ‌ای نیست. حتی زمانی که یک فرد بتواند ارتباط عمیقی با صدا و آهنگ برقرار کند؛ یعنی از این هوش برخوردار است. از زبان گاردنر هوش موسیقیایی هم راستا با هوش زبانی کلامی است. و از طرفی معتقد است که هوش موسیقیایی با سایر هوش‌ های چند گانه تفاوت آنچنانی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش موسیقیایی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

افرادی که هوش موسیقیای بالایی دارند؛ چه نشانه‌ هایی از خود بروز می‌دهند؟

 

افرادی که هوش موسیقیای بالا دارند؛ برخی از نشانه ‌ها را از خود بروز می‌دهند. در این بخش مقاله به نشانه ‌های افرادی که هوش موسیقیای بالایی دارند اشاره کرده‌ ایم.

عاشق زن متاهل شدم

عاشق زن متاهل شدن یکی از انواع احساساتی است که اکثر مردان در طول زندگی آن را تجربه می‌کنند. این مورد ارتباطی با وضعیت تاهل آنان نیز ندارد. معمولا این احساسات زودگذر بوده و به دلایل مختلفی نیز ایجاد می‌شود. اگر در چنین شرایطی مرد نیز متاهل باشد؛ وضعیت پیچیده تر شده و احتمال بروز مشکلات زیادی هست. فراموش نکنید که رفتارهای زنان نیز در این مورد بی تاثیر نیست. اما نمی‌توان آنها را مقصر دانست. گاهی برخی از زنان متاهل تمام نکات را رعایت می‌کنند اما بازهم مردانی هستند که درگیر هوی و هوس شده و احساساتی را نسبت به آنها بروز می‌دهند. بهتر است افراد احساسات و هیجانات خود را مدیریت کرده و از تفکر در این مورد جلوگیری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق زن متاهل شدن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عاشق زن متاهل شدم

عاشق زن متاهل شدن

با اینکه در بیشتر موارد عاشق زن متاهل شدن هیچ نتیجه ای جز پشیمانی به دنبال ندارد؛ اما بازهم برخی مردان درگیر این موضوع می‌شوند. وقتی افراد برای خود و ارتباطاشان حد و مرزی قائل شوند؛ کمتر شاهد بروز چنین موضوعاتی خواهیم بود. فراموش نکنید که این مورد یکی از جنبه های خیانت محسوب می‌شود و برخلاف اصول اخلاقی است. ازدواج و تعهد به دیگری نیازمند مراقبت و برخورداری از ویژگی های اخلاقی دارد که هم مردان و هم زنان باید آنهارا دارا باشند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم. 

دلایل عاشق زن متاهل شدن

این احساسات به دلایل مختلفی در مردان ایجاد می‌شود. به طور کلی مردان سریعتر از زنان احساسات خود را پذیرفته و آن را بروز می‌دهند. همچنین اکثر آنها نمی‌‍توانند تفاوت میان عشق واقعی و احساسات زودگذر را تشخیص دهند. به همین دلیل نسنجیده عمل کرده و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شوند. برخی از علل عاشق زن متاهل شدن شامل موارد زیر می‌شود. 

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی، یک زائه گوشتی که در سطح پوست نواحی مختلف بدن ظاهر خواهد شد. دلیل اصلی بروز آن ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است. ابتلا به این بیماری، با عوارضی برای افراد همراه خواهد بود که منع از رابطه جنسی یکی از آنها محسوب می‌شود. ویروس   یکی از انواع بیماری های مقاربتی است که امروزه بسیار شایع شده است. این ویروس سویه های زیادی دارد که انواع خوش خیم آنها سبب بروز زائده های پوستی می‌شوند. با ابتلا به انواع دیگر آن احتما ایجاد سرطان و بیماری های دیگر نیز وجود دارد. از آنجایی که شیوع آن نسبت به دیگر بیماری های جنسی، بسیار زیاد است؛ داشتن اطلاعاتی در این زمینه، ضروری خواهد بود.

منبع: زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

تفاوت ویروس پاپیلوما با دیگر بیماری های آمیزشی در این است که از طریق تماس پوستی نیز منتقل می‌گردد. یعنی اگر زگیل تناسلی که دارای ویروس فعال ایت با پوست شخص سالم برخورد کند؛ احتمالا ابتلای فرد سالم، بسیار زیاد است. انتقال این ویروس از طریق استخر، دستگاه لیزر و دستشویی های عمومی، هنوز به طور قطعی اثبات نشده است؛ اما باید در این موراد، بهداشت را رعایت کرد. همچنین کاندوم نیز به طور کامل نمی‌تواند از انتقال این بیماری جلوگیری کند.

دلایل ابتلا به زگیل تناسلی

از آنجایی که  HPV یک ویروس مقاربتی محسوب می‌شود؛ در اکثر موارد از طریق رابطه جنسی منتقل می‌گردد. اما همانطور که گفته شد؛ تماس جنسی نیز می‌تواند راهی برای انتقال این ویروس باشد. همچنین پاپیلوما از طریق رابطه دهانی و مقعدی نیز منتقل می‌شود.

خبر خوب این است که زگیل تناسلی به علت وجود سویه های خوش خیم ایجاد می‌شود و قابل درمان است. همچنین در بیشتر موارد در صورت جوان بودن فرد و همچنین قوی بودن سیستم ایمنی بدن، ویروس به صورت خودجوش از بین رفته و فرد حتی متوجه آن نیز نخواهد شد. بهترین راه جلوگیری از ابتلا به این ویروس، تزریق واکسن و استفاده از کاندوم در رابطه جنسی است.

افرادی که در معرض ابتلا به زگیل تناسلی قرار دارند

در واقع افراد با هر سن و جنسیتی، با شروع فعالیت های جنسی، در معرض ابتلا به زگیل تناسلی قرار می‌گیرند. اما بیشترین موارد ابتلا، در افراد زیر دیده شده است:

بازی های جنسی با همسر را امتحان کنید | 7 بازی جنسی

بازی های جنسی با همسر یکی از ابعاد رابطه جنسی و همچنین پیش نوازی محسوب می‌شود. برای برقراری رابطه جنسی زوجین به تحریک کافی نیاز داشته باید به سطح مشخصی از برانگیختگی برسند. اضافه کردن کمی خلاقیت و تنوع به روش های همیشگی رابطه جنسی، رابطه را از حالت همیشگی خارج کرده و باعث صمیمیت و علاقه بیشتری میان زوجین می‌شود. البته اینکار نیاز به شناخت بدن همسر و همچنین علایق او دارد.

به همین دلیل بهتر است بعد از گذشت مدتی از رابطه، راهکارهای جدید را امتحان کنید. نحوه تحریک افراد با یکدیگر متفاوت است و هر فردی فانتزی های جنسی مختلفی دارد. زوجین باید راه های مختلفی را امتحان کرده تا سلیقه خود و همسرشان را پیدا کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازی های جنسی با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بازی های جنسی با همسر را امتحان کنید | 7 بازی جنسی

بازی های جنسی با همسر

استفاده از بازی های جنسی با همسر در رابطه جنسی، نیاز به خلاقیت و انرژی دارد. بسیاری از زوجین به دلیل ویژگی های شخصیتی شان از این کار خجالت کشیده و یا لزومی به انجام این کار نمی‌بینند. اما فراموش نکنید که رابطه جنسی یکی از بخش های مهم رابطه محسوب می‌شود و افراد باید برای آن برنامه ریزی داشته و به آن اهمیت دهند. بهره گیری از روش های مختلف به افراد کمک می‌کند تا انگیزه بیشتری برای برقراری رابطه داشته و در این زمینه با شریک خود نیز همکاری کنند. در این مقاله به بررسی چند مورد از این روش ها می‌پردازیم.

انواع بازی های جنسی با همسر

منظور از بازی های جنسی با همسر، استفاده از تکنیک های بیشتر برای تحریک است. برخی از افراد به روش های معمولی برانگیختگی را تجربه نمی‌کنند و یا نیاز به میزان تحریک بیشتری دارند. با استفاده از این بازی ها افراد نه تنها می‌توانند رابطه جنسی خود را راحت تر آغاز کنند؛ بلکه لذت بیشتری نیز دریافت می‌کنند. برخی از این بازی ها به شرح زیر هستند.

ایراد گرفتن از کودک | 7 پیامد ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک در بزرگسالی او را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. گاهی به شیوه ای این ایراد گرفتن ادامه پیدا می‌کند که کودک استعدادهای خود را بروز نمی‌دهد و از پیشرفت او جلوگیری می‌شود. اگر با کودک به این شیوه رفتار شود؛ در آینده با اعتماد به نفس کم و مشکلات رفتاری روبرو خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در تربیت کودک با دقت بسیار بالا باید عمل کرد. زمانی که رفتار با کودک و شیوه های تربیتی والدین به شیوه ای مناسب نباشد، فرزندان در بزرگسالی با مشکلات پی در پی روبرو خواهند شد و همین امر باعث عدم پیشرفت زندگی خوب او می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای تربیت کودک از روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ایراد گرفتن از کودک | 7 پیامد ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک همراه با سرکوب استعداد های کودکان است. زمانی که والدین به شیوه مناسبی کودک را تربیت نکنند؛ و دائم از او ایراد بگیرند در واقع کودک را تحقیر می‌کنند و مانع بروز استعدادهای کودک می‌شوند. در نهایت همین امر باعث می‌شود که کودک پیشرفت نکند و در آینده با مشکلات اقتصادی، اجتماعی، ارتباطات و … روبرو شود. زمانی که به کودک بی توجهی شود، والدین سخت گیری کنند، به شیوه افراطی با کودک رفتار کنند و دائم از رفتار ها و کارهای او ایراد بگیرند؛ استعدادهای کودک سرکوب می‌شود.

اگر والدین در تربیت کودک به خوبی عمل نکنند؛ در رشد کودک خلل ایجاد می‌شود. و ایراد گیری از کودک مشکلات و عوارضی را به دنبال دارد. موضوع تربیت کودک بسیار مهم است و حتما باید جدی گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ایراد گرفتن از فرزند و عوارض چنین رفتاری، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عوارض ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک همراه با عوارض و مشکلات زیاد است. به همین دلیل است که این شیوه تربیتی هرگز پیشنهاد نمی‌شود. در این بخش مقاله راجع به عوارض ایراد گرفتن از فرزند توضیح داده ایم.