avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

ترک سیگار | 5 روش‌ موثر برای ترک سیگار

ترک سیگار به روند قطع مصرف دائم تنباکو و نیکوتین موجود در دخانیات اطلاق می‌شود. شاید در زبان عامیانه ترک سیگار تعریف ساده‌ ای باشد؛ اما از نظر پزشکی به معنای سم زدایی و رهایی از نیکوتین می‌شود. که این روند بسیار طولانی و دشوار است. بر اساس آمار انجمن آمریکا تنها در ایالات متحده آمریکا مصرف سیگار جان ۴۸۰ هزار نفر را می‌گیرد. حتی این آمار در سطح جهانی بیش از ۸ میلیون نفر در روز بوده است. آیا اطلاع داشتید که در هر سه دقیقه یک نفر به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهد؟ افرادی که عادت به مصرف سیگار دارند؛ بیش از سایرین در معرض مرگ هستند.

مصرف دخانیات نه تنها فرد را درگیر مشکلات می‌کند، بلکه اطرافیان فرد نیز با مشکلات ریوی مانند بوی نامطبوع، آسم و… درگیر هستند. ترک سیگار یکی از رویداد های منحصر به فرد است که در یک روز اتفاق می‌افتد. و فردی که تصمیم به ترک‌سیگار می‌گیرد؛ وارد دوران ترک می‌شود. در این دوره شما سلامت خود و کیفیت طول عمرتان را بهبود می‌بخشید. به یاد داشته باشید که در ترک‌سیگار خلق و خوی افراد تغییر می‌کند. به همین دلیل برای مدیریت حال خود بهتر است که از یک روانشناس راهنمایی بگیرند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ترک سیگار | 5 روش‌ موثر برای ترک سیگار

ترک سیگار

احتمالا افراد زیادی را مشاهده کرده ‌اید که قصد ترک سیگار دارند. اما دائم با شکست روبرو می‌شوند. همانطور که گفته شد؛ ترک‌سیگار کار دشوار و سختی است. اما در زبان عامیانه بسیار ساده ذکر می‌شود. افراد سیگاری بیش از دیگران در معرض مرگ هستند؛ به همین دلیل باید تمام تلاش خود را کنند تا این ماده را ترک کنند.

علاوه بر اینکه خود فرد در معرض مشکلات ریوی هست، دیگران، اطرافیان و خانواده خود را با چنین مشکلاتی روبرو می‌کند. علاوه بر این افراد همیشه بوی نا مطبوع می‌دهند و دیگران از این بو آزرده خاطر می‌شوند. برای ترک‌سیگار لازم است که حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا تغییرات خلق و خوی شما کنترل شود. در این مقاله راجع به تمامی جوانب سیگار صحبت کرده‌ ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا باید سیگار را ترک کنیم؟

ترک سیگار یکی از بهترین تصمیمات افراد سیگاری است. مصرف دخانیات یکی از اصلی ‌ترین عوامل مرگ و میر در جهان می‌باشد. اغلب افراد سیگاری که خودسرانه اقدام به ترک می‌کنند، ۳ تا ۶ درصد موفق به ترک طولانی مدت می‌شوند. برای ترک‌سیگار دوران سختی رو سپری می‌کنند و باید با وسوسه بازگشت به مصرف مقابله کنند.

به علت اعتیاد آور بودن نیکوتین، افرادی که به ترک‌سیگار اقدام می‌کنند، علائمی مانند بی‌تابی، افسردگی، چاقی و اضطراب را تجربه می‌کنند. به همین دلیل تاکید بر این است که برای ترک حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. اما ترک آن می‌تواند خطر بروز بیماری ‌هایی که در ادامه اشاره کرده ایم را کاهش دهد.

اختلال یادگیری

اختلال یادگیری طیف وسیعی از اختلالات را در برمی‌گیرد که شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است. توانمندی و ظرفیت ذهنی افراد متفاوت است اما گاهی افراد در یادگیری برخی از مسائل دچار مشکلاتی هستند. این موضوع دلایل مختلفی داشته بر بخش های از زندگی فرد نیز تاثیر می‌گذارند. اختلالات یادگیری جزو اختلالات روانشناختی نیز محسوب می‌شوند که بیشتر در دروان کودکی بروز می‌کنند. نکته جالب اینجاست که این موضوع به هوش افراد ارتباطی نداشته و افراد می‌توانند با وجود نبوغ، مبتلا به اختلالات یادگیری باشند. یادگیری به عوامل مختلفی بستگی دارد که مجموعه ای از آنها باعث شکل گیری مفاهیم جدید در کودکان می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال یادگیری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: اختلال یادگیری

اختلال یادگیری

اختلال یادگیری میان کودکان، شیوع زیادی دارد اما هنوز به طور کامل میان خانواده ها شناخته شده نیست. حتی گاهی خانواده ها به این دلیل فرزند خود را مورد سرزنش و تحقیر قرار می‌دهند. و یا آن را به عنوان کم هوشی فرزند خود پذیرفته و در این راستا تلاشی نمی‌کنند. اما با ماندگاری این مشکلات، کودکان در موضوعات دیگر نیز دچار چالش خواهند شد. همچنین برخی از این مشکلات پیش رونده بوده و روز بروز باعث بدتر شدن کیفیت سلامت روانی کودکان می‌شوند. به همین دلیل والدین باید نشانه های این اختلال را جدی گرفته و برای درمان آن اقداماتی انجام دهند.

نشانه های اختلال یادگیری

نشانه های اختلال یادگیری بسته به نوع اختلال و همچنین سن کودک، به شکل های مختلفی بروز می‌کنند. برخی از علائم شامل موارد زیر می‌شوند.

بروز مشکلاتی در زمینه یادگیری حروف الفبا و یا نام رنگ ها

مشکل در استفاده از ابزارهای آموزشی

اختلال در صحبت کردن و یا یادآوری اطلاعات

کندی واکنش ها و یادگیری مهارت های جدید

علاقه نداشتن به ریاضیات و یا خواندن متن های مختلف

گیجی و سردرگمی در مواجهه با مسائل درسی

مشکل در هجی کردن و استفاده از کلمات در زمان مناسب

کمبود اعتماد به نفس و اضطراب زیاد

عوامل زمینه ساز اختلال یادگیری

همانطور که گفته شد؛ عوامل مختلفی در بروز و شکل گیری اختلال یادگیری، موثر هستند. والدین می‌توانند با شناسایی آنها درمان را متناسب با این عامل آغاز کرده و به فرزند خود کمک کنند. برخی از مهم ترین آنها، شامل موارد زیر می‌شوند.

ناخن جویدن کودک | 8 راهکار برای ترک ناخن جویدن کودک

ناخن جویدن کودک، عادت اشتباه در اطفال است. که در طول دراز مدت باعث بروز ناهنجاری برای دندان و فک کودک می‌شود. همه ما احتمالا افرادی را می شناسیم که ناخن های خود را می‌جوند. این اتفاق در کودکی رخ می‌دهد و معمولا مانند مکیدن شصت، با گذشت زمان خود به خود این عادت از بین می‌رود. اما در مواردی ممکن است کودکانی که ناخن می‌جوند، این عادت خود را کنار نگذارند و تا سن نوجوانی و بزرگسالی با آن همراه شوند. در این مقاله در مورد ناخن جویدن، علت بروز و برخی از عوارض آن آشنا می‌شوید. همچنین ما نکاتی را برای کمک به والدینی که می‌خواهند عادت ناخن جویدن را از سر کودک خود بردارند شرح داده ایم. اما حتما به صورت دائم از روانشناس کودک برای رفع ناخن‌جویدن کودک کمک بگیرید. 

منبع: ناخن جویدن کودک | 8 راهکار برای ترک ناخن جویدن کودک

ناخن جویدن کودک چیست؟

ناخن جویدن کودک یکی از مشکلاتی است که کودکان گاهی اوقات به آن مبتلا می‌شوند. بیشتر متخصصان، ناخن جویدن را نوعی عادت می‌دانند. رفتاری تکراری که کودک شما حتی از آن آگاه نیست. ناخن جویدن کودک موجب مشکلات و ناهنجاری هایی برای دندان و فک کودک می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با توضیح در مورد عوارض این کار، به کودکانی که در سنین بالاتر هستند و درک لازم را دارند برای ترک این عادت کمک کنید. اما برای کودکانی که در سنین پایین تر هستند و آگاهی در مورد این کار ندارند، لازم است استراتژی هایی را به کار بگیرید که در ادامه مقاله آن را می‌خوانید. اما سعی کنید حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس کودک به والدین کمک می‌کند که راهکارهای مناسبی برای رفع این عادت استفاده کنند. زمانی که رفتار اشتباه باشد؛ کودک لجباز تر هم خواهد شد.

علت ناخن جویدن کودک چیست؟

اکثر کودکانی که ناخن های خود را می‌جوند، مشکل خاصی ندارند؛ و در نهایت این عادت را ترک می‌کنند. معمولا در سن 6 تا 18 سالگی افراد به این اختلال دچار می‌شوند. اما ممکن است برای برخی کودکان مدت طولانی ادامه داشته باشد. و این امر باعث شود تا دوران بلوغ و بزرگسالی این عادت را کنار نگذارند. بهترین کاری که می‌توانید برای کمک به کودک خود برای ترک این عادت انجام دهید؛ این است که در وهله اول، علت ناخن جویدن او را پیدا کنید. برای مثال اگر کودک شما استرس زیادی دارد، سعی کنید استرس را کاهش دهید؛ و در مورد آن صحبت کنید. در ادامه علت ناخن جویدن کودک را اشاره کرده ایم.

بهم خوردن نامزدی | 9 راهکار برای بعد از بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی ممکن است برای هر فردی اتفاق بی‌افتد. این اتفاق بسیار پر فشار و استرس زا می‌باشد. پایان یک رابطه که منجر به ازدواج بود برای همه سخت و دشوار است. این اتفاق احساس ناکامی به افراد می‌دهد که در نهایت همراه با خود سرزنشگری، افسردگی و … می‌شود. اما قبل از هر تصمیم و اقدامی لازم است که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. تا در تصمیم گیری های خود با منطق و آگاهی پیش بروید. این اتفاق خوشایند نیست که شما را با حال خوبی روبرو کند. به همین دلیل قدر سلامت روان خود را بدانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل نامزدی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: بهم خوردن نامزدی | 9 راهکار برای بعد از بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی پیامدهای کمی برای زوجین ندارد. اما زمانی که پس از گذشت مدت ها عروس و داماد میزان تفاهمات مناسبی با یکدیگر پیدا نمی‌کنند؛ تصمیم به جدایی می‌گیرند. بهتر است که به جای افسردگی و حال بد به این موضوع توجه کنید که جدایی در دوران نامزدی بسیار بهتر از جدایی بعد از ازدواج است. اما جدایی نیز پروسه سخت و طاقت فرسایی است که زوجین را آسیب ها و مشکلات بسیار زیادی همراه می‌کند. حتما در پروسه بهم خوردن نامزدی از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. تا در دام افسردگی گیر نکنید. در این مقاله راهکارهایی را پس از بهم زدن نامزدی توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلایل بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی دلایلی را به دنبال دارد. که برای آگاهی شما در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

دخالت بچه ها در دعوای والدین | 6 راهکار هنگام دعوای والدین

دخالت بچه ها در دعوای والدین به شدت به فرزندان آسیب وارد می‌کند. همچنین تاثیر دعوای پدر و مادر بر فرزندان؛ بر هیچ فردی پوشیده نیست. اما وظیفه فرزندان هنگام دعوای پدر و مادر چیست؟ زمانی که پدر و مادر با یکدیگر دعوا می‌کنند؛ فرزندان باید چه کارهایی را انجام دهند؟ در ابتدا فرزندان باید ابتدا از خود محافظت کنند و سپس برای پایان دعوای والدین؛ در صورتی که نیاز به دخالت آنها بود، قدم بردارند. و این را همیشه به خاطر داشته باشید که دعوای پدر و مادر تقصیر شما نیست. و هیچ وقت نباید خود را سرزنش کنید. هنگامی که والدین دعواهای خیلی شدیدی را داشتند؛ می‌توانید از یک روانشناس و مشاوره خانواده راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت بچه ها در دعوای والدین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: دخالت بچه ها در دعوای والدین | 6 راهکار هنگام دعوای والدین

دخالت بچه‌ ها در دعوای والدین

معمولاً فرزندان از دعوای والدین هراس دارند. و همیشه دوست دارند که خانواده شاد و در صلح داشته باشند. دخالت بچه‌ ها در دعوای والدین به این دلیل است که اغلب آنها نگران این هستند که دعوای پدر و مادران چه معنایی دارد. به همین دلیل این دعواها باعث می‌شود که کودک عجولانه تصمیم‌گیری کند. و فکر کند که مشاجره والدین به این معنا است که آنها یکدیگر دوست ندارند؛ و به جدایی فکر می‌کنند. اما دعوای والدین معمولا به معنای این نیستش که یکدیگر را دوست ندارند یا قصد جدایی دارند. بلکه دعوا و اختلاف بین زوجین یک امر طبیعی است. در این بخش مقاله راهکارهای هنگام دعوای پدر و مادر ارائه کرده ‌ایم. که فرزندان باید از آن اطلاع داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

هنگام دعواى والدین چه کنیم؟

دخالت بچه ها در دعواى والدین هرگز توصیه نمی‌شود. مگر در شرایط ضروری بچه ها باید برخی از رفتارها و کارها را انجام دهند. البته که این رفتارها باید بر اساس اصول و قواعد خاص باشد. به همین دلیل در این بخش مقاله روش های رفتاری هنگام دعوای والدین را توضیح داده ایم.