avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

استعدادیابی کودکان یزد

استعدادیابی کودکان یزد در مراکز آموزشی و خدمات استعدادیابی مختلفی مثل آواژه با کیفیت بالا انجام می‌شود. برخی تصور می‌کنند که برای استعدادیابی کودکان شان باید حتما هزینه زیادی کرده و فرایندهای سخت و دشواری را پشت سر بگذارند. این موضوع یکی از دغدغه‌های خانواده کودکان در این شهر است که فرزندان‌شان به خدمات و امکانات با کیفیتی دسترسی داشته باشند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند در هرجای ایران به خدمات درمانی و آموزشی دسترسی داشته و لزومی نیازی به طی مسافت طولانی هم نیست. اما کودکان در هرمکانی باید استعدادیابی شده و در مسیر درستی قرار گیرند. در این زمینه می‌توانید از مشاوران کلینیک آواژه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان یزد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


منبع:  استعدادیابی کودکان یزد

استعدادیابی کودکان یزد چطور انجام می‌شود؟

اگر والدین امکان سفر و مراجعه حضوری را ندارند؛ می‌توانند از طریق مشاوره های تلفنی یا آنلاین اقدام کرده و با همان کیفیت اینکار را انجام دهند. از طرفی فرایند استعدادیابی برای همه جای ایران به صورت یکسانی انجام شده و مشاوران با استفاده از آزمون های مشخصی که متناسب با سن کودکان نیز انتخاب می‌شوند؛ اینکار را انجام می‌دهند. اما در این زمینه نیاز به همکاری والدین و مربیان آموزشی نیز هست. کودکان بیشتر زمان خود را در خانه و با خانواده خود می‌گذارنند از این رو آنان می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند. در این مقاله بیشتر در مورد استعدادیابی کودکان یزد توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از سن استعدادیابی کودکان کلیک نمایید.

اهمیت استعدادیابی کودکان یزد

این موضوع را در نظر داشته باشید که همه کودکان از استعدادهای ذاتی برخوردار بوده و در صورتی که به موقع  و به صورت درست شناسایی شوند؛ می‌توانند در مسیر درست قرار گرفته و از ظرفیت های درونی نهایت استفاده را ببرند. همه کسانی که در بزرگسالی که به موفقیتی دست یافته اند؛ از دوران کودکی خود به استعداد پی برده و در راستای پرورش و تقویت آن تلاش کرده اند. والدین باید در سن مناسبی اینکار را انجام داده و در این زمینه به فرزندان خود کمک نمایند. برای اطلاع از روش های استعدادیابی دانش آموزان در خانه کلیک کنید.

وظایف والدین در مورد استعدادیابی کودکان


از آنجایی که کودکان در این دوران، اطلاعات کافی در این مورد نداشته و به والدین خود وابسته هستند و همچنین وقت بیشتری را با والدین خود می‌گذارنند. والدین می‌توانند با اقداماتی استعدادیابی را برای فرزندان خود انجام داده و در این هنگام از روانشناس نیز کمک بگیرند. در این قسمت به توضیح این راهکارها می‌پردازیم.

مشاهده رفتارها به شکل درست

در ابتدا والدین باید قادر باشند تا به شکل درستی رفتارهای فرزندان خود را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار دهند. در واقع مشاهده اولین قدمی است که باید در این زمینه برداشته شود. پس در این حالت والدین بیشتر با علائق و روحیات فرزندان خود آشنا شده و راحت‌تر می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

نادیده گرفتن پیش فرض ها | استعدادیابی کودکان یزد

البته در این مورد والدین باید برخی از پیش فرض ها را نادیده بگیرند. گذشته خود والدین و آمال و آرزوهایی که برای فرزندان خود دارند پیش فرض های ذهنی آنها محسوب می‌شود. این موضوعات به افکار آنها سوگیری داده و موجب می‌شود که انجام کاری را به فرزند خود تحمیل کنند.

مقایسه نکردن بچه ها با یکدیگر

یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه استعدادیابی کودکان یزد باید صورت می‌گیرد؛ عدم مقایسه کردن کودکان با دیگران است. هر کودکی استعداد خاص خودش را دارد و در زمینه خاصی می‌تواند به موفقیت برسد. زمانی که افراد فرزندان خود را با دیگران مقایسه می‌کنند؛ به آنها این حس را القا می‌کنند که کافی و یا دوست داشتنی نیستند. از این رو آنان نیز دیگر به طور کلی شور و اشتیاق خود را از دست می‌دهند.

قراردادن کودکان در محیطی درست | استعدادیابی کودکان یزد

برخی تصور می‌کنند همین که استعداد کودک را کشف کنند؛ کافی است. اما کودکان با استعداد باید در محیط درستی نیز قرار بگیرند. در این چنین فضاهایی بیشتر احتمال دارد که کودکان استعدادهای خود را بروز دهند و یا استعدادهای آنها پرورش یابد. برای اطلاع از روش های استعدادیابی کودک سه ساله کلیک نمایید.

اهمیت دادن به رویاهای کودک

در این مورد نباید رویاها و علائق کودک را نادیده گرفت. همه کودکان رویاهایی برای آینده و برای شغل خود دارند. بنابراین حتما باید از آنها سوال کنید و اجازه دهید که در مورد رویاهایشان صحبت کنند. اینکار خود می‌تواند در مورد استعدادیابی کودکان به والدین نشانه هایی را بدهد.

کمک گرفتن از مشاور | استعدادیابی کودکان یزد

یکی از اصلی‌ترین اقدامات در زمینه استعدادیابی کودکان یزد، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان در این زمینه است. والدین اگر خود وقت و انرژی کافی برای انجام اقدامات بالا ندارند؛ باید به روانشناس کودک مراجعه کرده و در این زمینه با او مشورت کنند. روانشناس در ابتدا سوالاتی در این مورد از والدین پرسیده و نشانه های رفتاری او را بررسی کرده. در قدم بعدی از تست هایی در این زمینه استفاده می‌کند.

خدمات آواژه در مورد استعدادیابی کودکان یزد

آواژه با سابقه ای درخشان در زمینه مشاوره کودک و استعدادیابی، با کمک مشاورین مجرب اش در این زمینه به شما و فرزندان تان کمک خواهد کرد. آواژه بستری برای خانواده ها فراهم کرده است تا با مراجعه حضوری و تلفنی افراد بتوانند به امکانات ویژه ای در این زمینه دسترسی داشته و استعدادیابی نیز به درستی صورت گیرد.

آدرس بهترین مراکز استعدادیابی کودکان یزد


علاوه بر آواژه، کلینیک های معتبر دیگری نیز در زمینه استعدادیابی کودکان یزد وجود دارند؛ که به خانواده ها کمک کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند تا بتوانند این فرایند را به درستی پیش ببرند. برخی از این مراکز شامل موارد زیر می‌شوند.

?مرکز مشاوره ذهن نو  02191002360

?مرکز مشاوره آواژه 02166419012

?مرکز مشاوره و خدمات استعدادیابی امام حسین(ع): یزد، بلوار شهیدبهشتی، کوچه شهید زمانی

?خانه خلاقیت ماه نومرکز آرامش گستر: یزد، کاشانی، کوچه جنب مجتمع شهاب، روبروی دبیرستان زینبیه

? مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

سخن پایانی

خوشبختانه امروزه استعدادیابی کودکان یزد و شهرهای دیگر در ایران با روش های مختلفی انجام شده و به خانواده ها کمک می‌شود تا در این زمینه بتوانند به شکل درستی اقدام کنند. در این زمینه بهتر است در ابتدا والدین از روش هایی که در قسمت بالا توضیح داده شد؛ استفاده کرده و در قدم بعدی از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان یزد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

بازگشت به اعتیاد

بازگشت به اعتیاد از شرایطی است که در برخی از موارد برای افراد و خانواده ها پیش آمده و آنها را دچار بحران می‌کند. این موضوع به قدری شایع است که حتی می‌توان گفت که بسیاری از معتادین بعد از ترک دوباره به سمت مصرف مجدد می‌روند. کمتر کسی می‌تواند برای طولانی مدت به این موضوع پایبند باشد. بعد از دوران ترک زمان بسیار حساسی است که اگر افراد به درستی دوران نقاهت خود را نگذرانند؛ دوباره به اعتیاد روی آورده و اینبار آسیب های بیشتری را به خود وارد می‌کنند. در این مورد اطرافیان نقش مهمی ایفا کرده و در این زمینه باید به فرد بیمار کمک کنند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازگشت به اعتیاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


منبع:  بازگشت به اعتیاد

بازگشت به اعتیاد

براساس آمارهایی که در این مورد به دست آمده؛ مشخص شد است که همه افرادی که اعتیاد خود را به هرماده ای ترک می‌کنند، حداقل یکبار بازگشت را دارند. این موضوع می‌تواند در دوران سم زدایی و مراحل ابتدایی ترک اعتیاد نیز باشد. از طرفی بازگشت به اعتیاد در این دوران تا حدی خطرناک نیز هست. چرا که افراد دیگر تحمل خود را نسبت به مصرف مواد مخدر از دست داده اند و مصرف مقدار کمی از مواد مخدر نیز می‌تواند آنها را دچار مشکل کرده و نشانه هایی مانند اوردوز را تجربه کنند. اعتیاد یک بیماری مزمن محسوب می‌شود که مدت زمان پاکی در آن اهمیتی ندارد. چرا که هر زمان احتمال بازگشت آن هست. از این رو بهتر است خود افراد و خانواده ها در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کرده و از متخصص کمک بگیرند. برای اطلاع بیشتر درباره نقش خانواده در ترک اعتیاد کلیک کنید.

علل بازگشت به اعتیاد


برای بازگشت به اعتیاد دلایل مختلفی وجود دارد. در واقع پیدا کردن عوامل زمینه ساز اعتیاد و جلوگیری از آنها می‌تواند تا حد زیادی در این مورد حالت پیشگیرانه داشته باشد. این بدان معنی است که اگر افراد دچار این شرایط نشوند؛ احتمالا به سراغ اعتیاد نیز نخواهند رفت. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل خواهیم پرداخت.

ابتلا به افسردگی و استرس

طبیعی است که افراد مدتی بعد از ترک اعتیاد به افسردگی مبتلا شوند. اما همین موضوع به طور مجدد آنان را در معرض مصرف دوباره قرار می‌دهد. آنان به دنبال راهی برای فرار از حال بد خود هستند؛ و به همین دلیل به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند. استرس نیز عامل دیگری است که زمینه ساز و یا ماشه چکان بازگشت به اعتیاد است. چنین افرادی به دلیل اینکه مهارت های لازم برای مقابله با استرس را ندارند؛ مصرف مواد را ترجیح می‌دهند.

خستگی

خستگی نیز محرک دیگری برای بازگشت به اعتیاد است. در دوران بعد از ترک اعتیاد خواب افراد دچار اختلال شده و به همین دلیل احساس خستگی و کمبود انرژی را تجربه می‌کنند. این حالت کرختی و ملال برای آنها غیرقابل تحمل شده و برای فرار از آن به سراغ مصرف مواد می‌روند. انزوا ناشی از خستگی نیز در این مورد بسیار موثر است.

اطرافیان

گاهی این اطرافیان هستند که باعث بازگشت به اعتیاد می‌شوند. زمانی که اطرافیان فرد خود مبتلا به اعتیاد باشند و برای مصرف دوباره فرد را تحت فشار قرار دهند؛ او نیز دوباره وسوسه شده و مصرف را آغاز می‌کند. از طرفی گاهی این فضای متشنج خانوادگی و روابط بین فردی اشتباه است که منجر به وسوسه دوباره می‌گردد. از این رو بعد از ترک اعتیاد بهتر است افراد به طور کلی دایره دوستان خود را تغییر داده و سعی کنند روابط بهتری با دیگران داشته باشند. برای اطلاع از مراقبت‌های بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

محیط و وسایل

توصیه می‌شود که بعد از ترک اعتیاد حتما محیط فرد عوض شده و حتی وسایل نیز تغییر کنند. چرا که فضای قبلی برای فرد تداعی گر اعتیاد و مصرف مواد است و ممکن است دوباره او را در معرض اعتیاد قرار دهد. بیشتر افراد بعد از ترک به طور کلی خانه خود را عوض کرده و وسایل جدیدی می‌خرند.

عدم خودمراقبتی

زمانی که خود اهمیت زیادی به این موضوع نداده و برای خود ارزشی قائل نباشد؛ احتمال بازگشت به اعتیاد بیشتر می‌شود. در قسمت های قبلی در مورد نقش اطرافیان در این مورد صحبت کردیم. اما خود فرد شناخت بهتر و درست تری از خود داشته و بهتر از هرکسی می‌تواند به خود کمک کند.

نشانه های بازگشت به اعتیاد

معمولا بازگشت به اعتیاد به بروز نشانه های مختلفی همراه است. با توجه کردن به این نشانه ها می‌توان متوجه این موضوع شد که فرد دوباره اعتیاد خود را آغاز کرده و نیازمند دریافت کمک است. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر است.

?ناامیدی

?کمبود انرژی

?بروز تغییرات قابل توجهی در میزان اشتها

?داشتن احساس گناه

?احساس بی ارزشی

?اختلال در خواب

?از دست دادن علاقه خود نسبت به انجام کارها

?داشتن احساس اضطراب

?دور شدن از دیگران و انزوا

علاوه افراد در این دوران تقریبا مشابه به باراولی است که به اعتیاد مبتلا شده اند. شدت آنها و مدت زمان بروز آنها در افراد مختلف متفاوت است. به همین دلیل بهتر است افراد در این مورد از مشاور کمک بگیرند.

پیامدهای بازگشت به اعتیاد

بازگشت به اعتیاد قطعا با بروز مشکلات زیادی برای افراد همراه است. در چنین شرایطی بدن در حالت آسیب پذیر و ضعیفی قرار داشته و به همین دلیل بیشتر احتمال دارد که آنها را دچار مشکل کند. عوارض جانبی ناشی از مصرف دوباره هم جنبه های فیزیکی دارد و هم روانی. این شرایط برای خانواده فرد نیز بسیار سخت خواهد بود و به طور کلی بعد از مدتی آنها را دچار ناامیدی از درمان می‌کند. همین موضوع است که باعث می‌شود که بسیاری از خانواده ها فرزند خود را طرد کنند.

مراحل لغزش و وسوسه

لغزش و بازگشت به اعتیاد در طی مراحلی رخ می‌دهد. زمانی که افراد آگاه باشند که در چه مرحله ای قرار دارند و می‌توانند اقدامات لازم را در این مورد انجام داده و از به موقع پیشگیری کنند.

مرحله عاطفی

این اولین مرحله از لغزش و وسوسه شدن برای مصرف مجدد است. در این حالت افراد حتی در دورانی که در ترک اعتیاد است و تمایلی هم به مصرف مجدد ندارد؛ دچار واکنش های عاطفی می‌شود. این واکنش ها و بحران های عاطفی زندگی روزمره افراد را دچار مشکلاتی کرده و احتمال مصرف مجدد را به شدت افزایش می‌دهد.

بازگشت روانی

در این مرحله افراد از لحاظ روانی نیز برای مصرف مجدد آمادگی پیدا کرده و احساس می‌کنند که باید برای پرکردن خلاهای وجودی خود ، به چیزی پناه ببرند. همچنین استرس و فشار روانی خود را با اینکار کاهش دهند.

مصرف مجدد

در آخرین مرحله افراد دوباره مصرف را آغاز کرده و از لحاظ جسمانی نیز به اینکار روی می‌آورند.

پیشگیری از بازگشت به اعتیاد


با انجام برخی از اقدامات می‌توان احتمال بازگشت به اعتیاد را به حداقل رساند. در این حالت خود فرد و اطرافیان او باید آموزش های لازم را دیده و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند. همچنین فرد را در محیط امن و آرامی قرار داده و به او فشاری وارد نکنند. انجام اینکارها باعث می‌شود تا احتمال مصرف مجدد کاهش یابد. برای آشنایی با بهترین برنامه‌ها ترک اعتیاد کلیک کنید.

درمان بازگشت به اعتیاد

درصورتی که فرد بازگشت به اعتیاد را تجربه کرد؛ این موضوع را فراموش نکنید که این واکنش او عادی است و نباید او را رها کرد. همچنان در کنار او مانده و از او حمایت کنید. از طرفی در این مورد حتما از یک پزشک و متخصص کمک گرفته و این شرایط را به صورت اصولی پیش ببرید.

سخن پایانی

از آنجایی که بازگشت به اعتیاد یک موضوع طبیعی در فرایند ترک اعتیاد و درمان است. باید در مورد آن با صبوری برخورد کرده و برای آن آماده بود. بسیاری از خانواده ها در این شرایط به طور کلی ناامید شده و از تلاش کردن دست برمی‌دارند. اما با کمک روانشناس می‌توان این مشکل را حل کرده و به فرد نیز کمک کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازگشت به اعتیاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

خجالت از شغل همسر | 3 دلیل خجالت از شغل همسر

خجالت از شغل همسر به دلایل مختلفی مانند نارضایتی از درآمد، شغل غیر شرافتمندانه، نارضایتی از محیط کار و … رخ می‌دهد. چون در بسیاری از فرهنگ ها مانند ایران شغل‌ همسر نقش مهمی در ازدواج و وصلت دارد، خجالت از شغل ‌همسر به نوعی چالش در زندگی مشترک تبدیل شده است. برای مثال اگر دختری باشید که عاشق فرد بیکار شده اید، با مخالفت شدید خانواده روبرو خواهید شد. این مشکل از دسته مسائلی است که تقریبا تمام جنبه های زندگی شما و والدین را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

خجالت از شغل همسر تنش های روانی بسیاری وارد می‌کند و زندگی را برای زوجین دشوار می‌کند. به همین خاطر برای بهبود شرایط باید به دنبال راهکار مناسب باشید. زیرا عدم حل مشکلات زندگی را با چالش روبرو می‌کند. توصیه می‌کنیم که برای حل این مشکل حتما از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانوادگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  خجالت از شغل همسر

خجالت از شغل همسر


خجالت از شغل همسر از مسائلی است که تمامی جوانب زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاید بدانید که شغل هویت مرد است. اما اینکه این شغل چه چیزی باشد مهم نیست! تنها این مورد اهمیت است که مرد شغلی داشته باشد که حسابی سرگرم آن شود. میزان درآمد و نوع شغل به این موضوع مرتبط نیست.

اما در موقعیتی که همسر از شغل شوهر خود خجالت زده می‌شود؛ باید به دنبال راه چاره بود. زیرا بر طرف نکردن این مشکل می‌تواند آسیب های زیادی را به وجود آورد. برای اینکه زندگی مشترک خوبی را تجربه کنید، بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. در این مقاله نیز دلایل خجالت از شغل‌همسر و راهکارهای آن را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راهکارهای مناسب هنگام پشیمانی از ازدواج کلیک کنید.

دلایل خجالت از شغل همسر

شغل زوجین در روابط و زندگی مشترک آنها تاثیر زیادی می‌گذارد. به همین دلیل موضوعات مختلفی وجود دارد که باعث خجالت از شغل همسر می‌شود. در این بخش مقاله راجع به دلایل خجالت از شغل ‌همسر صحبت کرده ایم.

با نوع کار همسر مشکل دارید

یکی از دلایل خجالت از شغل همسر، نوع کار است. برخی از مشاغل خدماتی و پایین دستی باعث خجالت خانواده می‌شود. در واقع مشکل از شغل نیست، به این دلیل که همه وجود مشاغل ضروری است. مشکل دیدگاهی است که افراد جامعه نسبت به این مشاغل دارند و به نوعی مشاغل تحقیر شده هستند.

از درآمد همسر راضی نیستند | خجالت از شغل همسر

در بسیاری از موارد علت خجالت از شغل همسر، نارضایتی از درآمد است. این موضوع بسیار چالش بر انگیز است و مشکلاتی را مانند افسردگی و تنش در خانه با درصد بالایی به وجود می‌آورند.

از محیط کاری رضایت ندارند

بر اساس تحقیقات عده از خانم هایی که خجالت‎از شغل‌همسر را تجربه می‌کنند؛ از محیط کاری ناراضی هستند. مثلا خانم هایی که شوهرشان شغل لوازم آرایشی دارد؛ نگران روابط و صمیمیت همسر با مشتریان می‌باشند. به همین دلیل از شغل همسر شرمسار می‌شوند. و حتی بسیاری از محیط های کاری در جامعه ما بد در رفته است و باعث شرمساری خانواده فرد می‌شود.

راهکارهایی برای رفع مشکل در زمینه خجالت از شغل همسر


رفع مشکل خجالت از شغل همسر الزامی است. زمانی که زوجین به مشکلاتی در این قبیل دارند؛ باید منتظر مشکلات فراتر نیز باشند. به همین جهت لازم است برای رفع این مشکل به دنبال راهکار باشید. در این بخش مقاله راجع به راهکار رفع خجالت از شغل ‌همسر صحبت کرده ایم.

دیدگاه خود را تغییر دهید

لازمه رفع خجالت از شغل همسر، تغییر دیدگاه است. بسیاری از خانم ها شغل همسر خود را از دیگران پنهان می‌کنند و تصور دارند که شغل او جایگاه مناسبی در اجتماع ندارد. در چنین شرایطی با این تفکر توصیه می‌کنیم که دیدگاه خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که با این رفتار از میزان صمیمیت خود با همسر کم می‌کنید و آسیب های جدی به زندگی مشترک وارد می‌کنید.

با دید مثبت نیز نگاه کنید | خجالت از شغل همسر

یکی از کارهایی که به رفع خجالت از‌شغل همسر کمک می‌کند؛ نگاه با دید مثبت است. به جای اینکه دائم به خطرات، جایگاه اجتماعی و … فکر کنید، جوانب مثبت شغل را نیز بررسی کنید. قطعا در کنار تمامی بعد های منفی که برای خود ساختید، ابعاد مثبتی نیز وجود دارد. به همین جهت تمرکز خود را به این جنبه ها سوق دهید.

راهی برای پیشرفت پیدا کنید

از کارهایی که می‌توایند برای رفع خجالت از شغل همسر انجام دهید، کمک به پیشرفت شغلی است. از مشکلات اصلی با همسر معمولا می‌توان به عدم امکان پیشرفت شغلی اشاره کرد. به همین دلیل اگر نگران چنین موضوعی هستید خودتان باید دست به کار شوید. البته که تنها نباید بر شغل تمرکز کرد و بهتر است که زمانی را برای خلوت خود پیدا کرده و در زمینه های مختلف پیشرفت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی کلیک کنید.

با همسر خود صحبت کنید | خجالت از شغل همسر

همیشه صحبت با همسر مشکلات زناشویی را بر طرف می‌کند. به همین جهت لازم است که برای رفع خجالت ازشغل همسر از این راهکار کمک بگیرید. به طور کامل احساسات خود را بیان کنید و دلیل این شرمساری را توضیح دهید. در کنار بیان احساسات خود، دلیل انتخاب این شغل را نیز از همسر جویا شوید. و برای حل مشکل یکدیگر را درک کنید.

کلام آخر

خجالت از شغل همسر از جمله مسائلی است که امروزه زندگی بسیاری از زوجین را تحت تاثیر قرار داده است. برای اینکه به بهبود کیفیت زندگی مشترک بپردازید، باید درک و منطق خود را افزایش دهید. و جوانب دیگر شغل را بررسی کنید. در این راه حتما از روانشناس کمک بگیرید تا موضوع خجالت ازشغل‌ همسر زندگی شما را تهدید نکند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانوادگی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

علائم زایمان | 8 علائم زایمان طبیعی

علائم زایمان در خانم ها به شیوه های متفاوتی بروز می‌کند. اکثر خانم ها در طول مدت بارداری به فرایند زایمان فکر می‌کنند. این که زایمان چگونه شروع می‌شود و چه حسی دارد؛ دائم در ذهن خانم ها می‌باشد. هر زایمانی متفاوت است و هر خانمی یک رفتاری را تجربه می‌کند. زایمان با نشانه های متفاوتی مثل پایین رفتن لگن، نمایش خونین، اسهال، انقباضات و … می‌شود.

در زایمان خانم ها 3 مرحله را با دردهای متفاوتی تجربه می‌کنند. داروهای قوی نیز برای کاهش درد خانم ها وجود دارد و باعث کاهش حرکات عضلات می‌شود. این داروها روند زایمان را راحت تر می‌کند و باعث آسودگی می‌شود. زمانی که خانم ها دردهای متعدد زایمان در نواحی مختلف را تجربه می‌کنند؛ در اسرع وقت باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های زایمان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  علائم زایمان

علائم زایمان چیست؟


علائم زایمان شامل مواردی مانند انقباضات، نازک شدن دهانه رحم، باز شدن دهانه رحم، پاره شدن کیسه آب، درد، فشار، احساس افتادن نوزاد، افزایش ترشحات واژن، لکه بینی، خونریزی و … می‌شود. خانم هایی که در هفته 37 بارداری قرار دارند؛ نشانه هایی مانند اسهال، حالت تهوع و کمر درد را نیز تجربه می‌کنند. در این مقاله ماه های بارداری مختلف را توضیح داده ایم. و تمامی نشانه های زایمان را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های بارداری کلیک کنید.

علائم زایمان طبیعی

علائم زایمان طبیعی بسیار فراوان است. به طور کل زایمان یک فرایندی است که انقباضات رحم و گشادی دهانه رحم آغاز آن است. و با تولد نوزاد به پایان می‌رسد. زایمان به شیوه آهسته و چند مرحله ای آغاز می‌شود اما برای همه افراد یکسان نیست. همه خانم های باردار باید از نشانه های زایمان آگاه باشند تا در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنند. در ادامه به نشانه های زایمان طبیعی اشاره کرده ایم.

پاره شدن کیسه آب

پاره شدن کیسه آب یکی از علائم زایمان است. این موضوع بسیار قابل توجه و مهم می‌باشد. کیسه آب محلی است که جنین در آن قرار دارد. زمانی که این کیسه خارج می‌شود مایع آمنیوتیک نشت می‌کند اما شدت خروج آب در افراد متفاوت است. توجه داشته باشید که پارگی کیسه آب نشانه نهایی زایمان است و به شیوه طبیعی حدود 15 درصد از زایمان ها به این شیوه رخ می‌دهد.

نازک شدن رحم

از علائم زایمان می‌توان به نازک شدن رحم اشاره کرد. تشخیص این موضوع توسط پزشکان امکان پذیر است و در هفته های آخر بارداری برای پزشک قابل تشخیص است.

انقباضات

یکی از علائم زایمان، انقباض است. انقباض از اصلی ترین علائم زایمان است. که از کم آغاز و به تدریج افزایش می‌یابد. زمانی که این انقباض ها وجود دارد؛ رحم سفت می‌شود و به مرور عضلات شل خواهند شد. برای برخی از افراد چنین انقباضاتی شبیه درد های پریودی است. این انقباضات در اواسط بارداری تا اواخر وجود دارد. در واقع نشان از آمادگی رحم برای زایمان است.

از دست دادن پلاگین مخاطی

در طی بارداری یک پلاک مخاطی در دهانه رحم وجود دارد که هنگام زایمان این پلاک ها دفع می‌شود. و یکی از علائم زایمان طبیعی، خروج این پلاک ها از دهانه رحم است. وجود رگه های خونی در این پلاک مخاطی بسیار طبیعی است. اما اگر پس از دفع دوباره خونریزی داشتید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

فشار شدید روی کمر و پا ها

از دیگر علائم زایمان می‌توان به کمر درد و فشار بر روی پاها اشاره کرد. علت این کمر درد اغلب فشاری است که جنین برای خروج از بدن مادر وارد می‌کند. احساس سنگینی، درد روی پا، کمر و … نشانه از نزدیک شدن به زمان زایمان است. حتی ناراحتی معده، درد و گرفتگی شدید قاعدگی و فشار پایین شکم نشان از زایمان طبیعی است.

لکه بینی و خونریزی

از دیگر علائم زایمان می‌توان به خونریزی و لکه بینی اشاره کرد. اگر لکه بینی در اواسط بارداری رخ داد؛ نشان از زنگ خطر است. اما پایان بارداری مشاهده لکه های خونی بسیار طبیعی است. توجه داشته باشید که این مقدار لکه بینی در اواخر نیز نباید از حد طبیعی فراتر رود.

افزایش ترشحات واژن

یکی از علائم زایمان، افزایش ترشحات واژن است. در اواخر دوران بارداری این ترشحات افزایش یافته و غلیظ می‌شود. در واقع نشانه بسیار خوبی برای نزدیکی به زایمان است.

احساسات افتادن نوزاد

از علائم زایمان می‌توان به احساس افتادن نوزاد اشاره کرد. با آغاز فاز اولیه زایمان و نزدیکی به اتمام دوره بارداری؛ اغلب احساس خواهید کرد که جنین پایین تر از همیشه است. و هر لحظه احساس می‌کنید که در حال خروج از رحم است.

علائم زایمان در ماه های مختلف


علائم‎ زایمان طبیعی در ماه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله سعی کرده ایم تا نشانه ها را در هفته های مختلف توضیح دهیم.

علائم زایمان در هفته 37

نشانه های زایمان در هفته 37 به نحو زیر است.

? انقباضات منظم

? حالت تهوع

?پاره شدن کیسه آب

? کمر درد

? اسهال

?ترشحات مخاطی یا لکه بینی

علائم زایمان در هفته 38

در هفته 38 بارداری علائم زایمان به شرح زیر است.

? کمر درد یا گرفتگی عضلات شکم

? قرار گرفتن داخل لگن

?انقباضات رحمی منظم

? ترشحات مخاطی خونی

? خروج مایع از واژن

علائم زایمان در هفته 39

در هفته 39 بارداری؛ خانم ها علائم زایمان را به شکل زیر تجربه می‌کنند.

? خروج ترشحات از واژن

? از دست دادن پلاگین مخاطی

?پاره شدن کیسه آب

? اسهال

? انقباض رحمی منظم که با استراحت رفع نمی‌شود.

علائم زایمان در هفته 40

در هفته 40 بارداری خانم ها علائم زیر را به شیوه زیر تجربه می‌کنند.

? پاره شدن کیسه آب

?از دست دادن پلاگین مخاطی

? اسهال

? انقباضات رحمی

کلام آخر

علائم زایمان به شیوه یک روند آهسته و چند مرحله است. که در افراد به شیوه های متفاوتی بروز می‌یابد. اما به کل یک الگوی کلی وجود دارد که در اکثر افراد مشاهده می‌شود. برای اینکه از روند زایمان بیشتر مطلع شوید؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های زایمان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

احساس ضعف و بی حالی | 15 دلیل احساس ضعف و بی حالی

احساس ضعف و بی حالی یکی از مشکلاتی است که اغلب انسان‌ها تجربه کرده‌اند. اکثرا زمانی که گرسنه هستیم یا به اندازه کافی آب مصرف نکرده ایم؛ این احساس را تجربه می‌کنیم. یا زمان هایی که سرما خورده ایم تا زمان بهبودی این احساس را روزانه تجربه می‌کنیم. اما این احساس ‌ضعف و بی حالی از کجا نشات می‌گیرد؟ برای درمان این عارضه چه کارهایی باید انجام دهیم؟ علت حال بد ما چیست؟ برای اینکه بخواهیم این احساس را درمان کنیم؛ باید جنبه های روحی و جسمانی را تحت نظر بگیریم. بسیاری از ما به دلیل مشکلات روحی این احساسات را تجربه می‌کنیم. به همین جهت باید زمینه روحی به کمک روانشناس بررسی شود. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس ‌ضعف ‌و بی حالی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


منبع:  احساس ضعف و بی حالی

احساس ضعف و بی حالی


احساس ضعف و بی حالی به تدریج رخ می‌دهد و می‌تواند در کل بدن احساس شود. یا به صورت انحصاری تنها در یک بخشی از بدن این ضعف را احساس خواهید کرد. دلایل مختلفی در بروز این ضعف وجود دارد. اما بسیاری از افراد کمبود انرژی و خستگی را دلیل برای بی حالی می‌دانند. این موضوع مانع کار خوب می‌شود و شما را از انجام فعالیت های روزمره باز می‌دارد. در این مقاله به طور کل دلایل احساس‌ ضعف و بی حالی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلیل احساس ضعف و بی حالی چیست؟


همانطور که گفته شد؛ احساس ضعف و بی حالی دلایل مختلفی دارد. اما به طور کلی با شروع سن 30 تا 40 سالگی، توده های عضلانی و فیبر ها از بین می‌رود. در واقع عملکرد خود را از دست می‌دهد و به شدت ضعف احساس می‌شود. جدا از موضوع سن، دلایلی برای بروز این مشکل وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

سرگیجه و بی حالی

سرگیجه و بی حالی از دلایل احساس ضعف و بی حالی است. هرچیزی که می‌خورید یا نمی‌خورید میزان انرژی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تغذیه ناسالم و غذاهای غیر مقوی باعث کمبود انرژی و این ضعف در بدن می‌شود. برای رفع این مشکل حتما رژیم غذایی سالم داشته باشید و از میوه ها، سبزیجات، غلات و پروتئین ها استفاده کنید.

بیماری آدیسون | احساس ضعف و بی حالی

افرادی که به بیماری آدیسون مبتلا هستند؛ احساس ضعف و بی حالی را تجربه می‌کنند. این افراد دچار خستگی مزمن و کاهش اشتها می‌شوند و بیماری زمانی رخ می‌دهد که غدد فوق کلیوی هورمون آلدوسترون و کورتیزول را تولید نمی‌کند. این بیماری نشانه هایی مانند دل درد، کاهش وزن، خستگی مزمن و بی اشتهایی را به همراه دارد.

کم خونی

کم خونی و فقر آهن یکی از دلایل مهم برای بروز احساس ضعف و بی حالی است. کم‌خونی زمانی رخ می‌دهد که سطح هموگلوبین خون فرد پایین باشد که دلیل آن کمبود آهن است. هنگامی که بدن آهن کافی نداشته باشد، اکسیژن کافی برای بدن تامین نمی‌شود؛ که همین موضوع باعث کمبود اکسیژن می‌شود. سر درد، ضربان قلب نامنظم، تنگی نفس، سرگیجه، سردی دست و پا از علائم کمبود آهن بدن است.

عفونت ادراری

یکی از دلایل احساس‌ ضعف و بی حالی، عفونت ادراری است. این افراد نیاز فوری به تکرار ادرار دارند که باعث دفع آب بدن می‌شود؛ همین امر موجب خستگی و ضعف شدید می‌شود.

دارو ها

برخی از دارو ها دلیل احساس‌ ضعف و بی حالی می‌باشد. داروهایی مانند مسکن ها، آنتی بیوتیک ها و استاتین ها به دلیل تغییراتی که در بدن به وجود می‌آورند, منجر به ضعف می‌شوند.

بیماری قلبی | احساس ضعف و بی حالی

بیماری قلبی از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی است. افرادی که با مشکل قلبی روبرو هستند؛ قلبشان قدرت کافی برای خونرسانی ندارد. همین موضوع باعث کاهش انرژی بدن و ناتوانی برای انجام فعالیت های روزانه می‌شود.

الکل و سیگار

استفاده بی رویه از سیگار و الکل باعث احساس ضعف و بی حالی می‌شود. مصرف سیگار می‌تواند به طور غیر مستقیم عضلات را ضعیف کند و باعث تنگی عروق شود. که همین موضوع به بی حالی منجر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک سیگار کلیک کنید.

سندرم خستگی مزمن

سندرم خستگی مزمن از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی است. این بیماری بیش از 6 ماه در فعالیت های روزانه تداخل ایجاد می‌کند. در نهایت مشکلات خواب، ضعف عضلانی، درد، سرگیجه و اختلال در تمرکز ایجاد می‌کند.

برخی عفونت ها

برخی از بیماری های عفونی و عفونت ها موجب احساس ضعف و بی حالی می‌شود. در این بخش مقاله به این عفونت ها اشاره کرده ایم.

? اچ پی وی

? سفلیس

?مننژیت

? بیماری لایم و ضعف عضلانی

? توکسوپلاسموز

?آنفولانزا

? فلج اطفال

? ویروس ابشتن بار

?هاری

کافئین اضافی | احساس ضعف و بی حالی

اگر شما جزو دسته افرادی هستید که برای انجام فعالیت های خود به مصرف کافئین رو می‌آورید باید احساس ضعف و بی حالی را تجربه کرده باشید. افرادی که بیش از اندازه از کافئین استفاده می‌کنند؛ لرزش، اضطراب، بی خوابی، فشار خون بالا و تپش قلب را تجربه می‌کنند.

کم کاری تیروئید

یکی از دلایل احساس ضعف و بی حالی، کم کاری تیروئید است. تیروئید روند انرژی رسانی بدن را تامین می‌کند و زمانی که با مشکل روبرو شود، بدن فرد با کمبود انرژی روبرو می‌شود. همین امر به مرور زمان باعث ضعف و بی حالی بدن می‌شود.

خواب ناکافی

یکی از دلایل احساس ضعف و بی حالی، خواب ناکافی است. بی خوابی باعث می‌شود که سلامت فرد تحت تاثیر قرار بگیرد. زمانی که خواب کافی نداشته باشید و تشک راحتی برای خواب وجود نداشته باشد؛ اتاق روشن باشد و گرمای بیش از اندازه وجود دارد؛ خواب خوبی نخواهید داشت. سندرم پاهای بی قرار، درد مزمن، شیفت کاری در شب و حضور نوزاد در منزل و … باعث اختلال در خواب شده و فرد را بی حال می‌کند. به همین جهت به طور میانگین باید بین 7 تا 8 ساعت بخوابید تا از این ضعف دور بمانید. و نیم ساعت قبل از خواب تلفن همراه خود را خاموش کنید.

افسردگی | احساس ضعف و بی حالی

یکی از دلایل احساس ضعف و بی حالی، افسردگی است. افرادی که به افسردگی مبتلا هستند، نشانه هایی مانند خستگی، بی خوابی، درد و ضعف را تجربه می‌کنند. ورزش منظم، روانکاوی و مصرف دارو با تجویز پزشک شما را از دام افسردگی نجات خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استرس بی دلیل کلیک کنید.

گرسنگی و تشنگی

از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی، گرسنگی و تشنگی است. زمانی که گرسنه و تشنه باشید، بدن شما ضعف و بی حالی از خود نشان می‌دهد. قند خون افت کرده، اکسیژن و انرژی بدن به شدت کاهش می‌یابد و همین موضوع باعث بروز بی حالی می‌شود.

آپنه خواب

از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی، آپنه خواب است. این اختلال خواب افراد را دچار وقفه تنفسی می‌کند و خستگی و خروپف زیادی را در طول روز ایجاد می‌کند. افراد سیگاری و معتاد به الکل علائم آپنه را در خواب تجربه می‌کنند. به همین جهت سیگار خود را ترک کنید، از مصرف الکل خودداری کنید و وزنتان را کاهش دهید تا دچار ضعف نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آپنه خواب کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ احساس ضعف و بی حالی دلایل مختلفی دارد. این دلایل در دسته های جسمانی و روانی قرار دارد. برای درمان در زمینه های جسمانی باید از پزشک راهنمایی بگیرید و برای درمان در بخش روانی حتما از روانشناس کمک بگیرید. آسیب های روانی مانند استرس، اضطراب و افسردگی زندگی شما را مختل می‌کند. به همین جهت برای درمان فورا اقدام کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس ‌ضعف و بی حالی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.