avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

علائم اعتیاد به هروئین

علائم اعتیاد به هروئین با گذشت مدتی پس از مصرف آن به طور مکرر، مشهود خواهد شد. هروئین باعث بروز تغییراتی در مغز شده که هم در سلامت روان و هم در سلامت جسمانی موثر است. هروئین جزو مواد مخدر افیونی بوده که از خشخاش تهیه می‌شود. این ماده بسیار اعتیادآور است و معمولا به شکل های مختلفی وجود دارد. یکی از اشکال آن مانند پودر سفید یا قهوه ای است و نوع دیگر آن قیرسیاه وچسبناک است. همچنین این ماده به روش های مختلفی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده، اثربخشی بالایی داشته و به سرعت نشانه های آن در فرد مصرف کننده ظاهر می‌شود. در او ایجاد وابستگی کرده و عوارضی را ایجاد می‌کند. بهتر است افراد در این مورد اطلاعات کافی داشته تا از بروز مشکلات ناشی از آن جلوگیری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم اعتیاد به هروئین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: علائم اعتیاد به هروئین

علائم اعتیاد به هروئین

هروئین جزو اپیوئیدها بوده و در این خانواده جزو قوی ترین مواد مخدر است. علائم اعتیاد به هروئین ودیگر مواد این خانواده، شامل تغییرات رفتاری که زندگی فرد را به طور کلی دچار تغییر می‌کند. با اینکه بعد از مدتی نشانه های مصرف این ماده در افراد مشخص می‌شود؛ اما گاهی بدن نسبت به آن مقام شده و حتی نشانه ای ظاهر نمی‌شود. در چنین شرایط فرد فقط برای جلوگیری از بروز عوارض ترک هروئین مصرف کرده و هیچ لذتی تجربه نمی‌کند. در این مقاله به بررسی نشانه های مصرف این ماده و همچنین عوامل موثر بر آن خواهیم پرداخت.

نشانه های مصرف هروئین

به طور کلی اعتیاد و مصرف مواد مخدر نشانه هایی را در افراد ایجاد می‌کند. علائم اعتیاد به هروئین نیز هم جسمانی هستند و هم روانی. برخی از نشانه ها برای مدت زمان کوتاه و برخی دیگر برای طولانی مدت ادامه خواهند داشت. بعضی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

کودک خجالتی | 10 راه کار کمک به کودک خجالتی

کودک خجالتی معمولا از نظر والدین دشوار ساز است. والدین تمام تلاش خود را می‌کنند تا کودکشان از خجالتی بودن فاصله بگیرد. اما همه کودکان در دوره ای از زندگی کمرو هستند. و از قرار گیری در موقعیت های جدید احساس ناراحتی می‌کنند. خجالتی‌ بودن کودک در بسیاری از مواقع و موقعیت ها عادی است. اگر نگران این موضوع هستید که فرزندتان توانایی دوستی با کسی ندارد و نمی‌تواند با دیگران ارتباط بگیرد. و زمانی که این روند خجالتی بودن کودک ادامه دار باشد، باید حتما از روانشناس و مشاورین کودک‌ راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک خجالتی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: کودک خجالتی | 10 راه کار کمک به کودک خجالتی

کودک خجالتی کیست؟

به چه کودکانی خجالتی می‌گویند؟ خجالتی بودن کودک باعث آزار و اذیت شما می‌شود؟ به طور کلی کودک‌خجالتی به کسی گفته می‌شود که سرش را در میان جمع پنهان می‌کند و برای برقراری ارتباط با دیگران مقاومت می‌کند. حتی شاید به این نتیجه رسیده باشید که این رفتار کودک طبیعی است. این کودکان معمولا هنگام تعامل با افراد یا موقعیت های نا آشنا؛ اندکی مضطرب و بی قرار می‌شوند.

حتی در برخی از مواقع نیز گریه می‌کنند. اما به مرور زمان در این موقعیت ها راحت تر خواهد شد و عادت می‌کند. با تمامی این سختی ها باید به خاطر داشته باشید که کودک‌خجالتی رفتاری شرمنده کننده ندارد. حتی بسیاری از افراد خجالتی زندگی شاد و موفقی را تجربه می‌کنند. اما اگر خجالتی بودن کودک باعث آسیب به برقراری ارتباط و حتی یافتن دوست برای او شده است؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید.

علت خجالتی بودن کودک

کودک خجالتی به دلایل مختلفی این ویژگی را دارد. قبل از اینکه علت خجالتی بودن کودک را بگوییم؛ باید بدانید که این رفتار صفت منفی نیست. در این بخش مقاله علل بروز رفتار خجالتی بودن کودک را توضیح داده ایم.

رفتار درست با دوست پسر و سیاست هایی که باید بدانید

رفتار با دوست پسر برای دختران زیادی یک دغدغه محسوب می‌شود. نحوه رفتار با دوست پسر به عوامل زیادی بستگی دارد. دختران در روابط عاطفی همواره انتظار رفتار صحیح را از شریک خود دارند. اما برای دریافت واکنش درست از طرف دوست پسر، باید آنان نیز درست رفتار کنند. آداب معاشرت با دوست پسر، اصولی دارد که دختران باید در مورد آنها اطلاعات داشته و به آنها عمل کنند. باورهای اشتباه زیادی در این مورد وجود دارد که علاوه بر آسیب به رابطه به احساسات پسران نیز صدمه خواهد زد. فراموش نکنید که با رعایت برخی نکات و پایبندی به اخلاق می‌توانید رابطه ای پایدار و با کیفیت را تجربه کنید.

منبع: رفتار درست با دوست پسر و سیاست هایی که باید بدانید

رفتار با دوست پسر

در اولین قدم برای رفتار با دوست پسر، بهتر است افراد برای خود مرزهایی داشته باشند. گاهی دختران زیاده روی کرده و یا کمتر از انتظار برای رابطه انرژی می‌گذارند؛ که هردوی اینها آسیب زننده بوده و باعث دوری آنها از یکدیگر می‌شوند. دختران باید تعادل را رعایت کرده و احساسات خود را مدیریت کنند. در یک رابطه دو نفر نقش داشته و باید هر دو برای حفظ آن تلاش کنند. 

نحوه رفتار با دوست پسر

پسران نیز احساسات و خواسته هایی دارند که باید به آنها توجه شود. نیازی به انجام رفتارهای افراطی و یا توجه بیش از حد نیست. اما نباید آنها را نادیده گرفت. برخی از راهکارهایی که برای رفتار با دوست پسر می‌توان استفاده کرد؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

اصول تربیت کودک | 14 روش تربیت کودک

اصول تربیت کودک باید بر اساس قوانین علمی باشد. شاید بزرگ کردن و تربیت کودکان، یکی از سخت ترین و لذت بخش ترین کارها در دنیا باشد. همانطور ممکن است والدین کمترین آمادگی ممکن را برای تربیت کودکان خود داشته باشند. و ندانند برای آموزش کودک خود از کجا شروع کنند. همه می خواهند که بهترین والدین برای کودک خود باشند اما با وجود توصیه های متناقضی که درمورد تربیت کودکان وجود دارد؛ این کار کمی سخت شده. اما در کل مهم است که بر روی ایجاد تعادل بین اولویت ها، مسئولیت ها و نیازهای کودکتان تمرکز کنید. جهت آشنایی با اصول تربیت کودک، حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله، ما راه های تربیت کودک را به شما معرفی کرده ایم.

منبع: اصول تربیت کودک | 14 روش تربیت کودک

اصول تربیت کودک

به زبان ساده تر، تربیت کودک یک فرایند آموزشی برای کودکان است. وقتی صحبت از تربیت بچه ها می‌شود، سبک های مختلفی به ذهن خطور می‌کند. با این حال، یک موضوع مشترک بین تمام روش های تربیتی کودکان وجود دارد؛ که بیش از هر استراتژی خاص دیگر کمک کننده می باشد. و آن هم مشارکت والدین در تربیت کودک است. به این منظور که والدین هر روشی برای تربیت کودک در نظر می گیرند، باید باهم مشارکت داشته باشند؛ و تفاوتی قائل نشوند. اصول تربیت کودک باید بر اساس پایه های علمی باشد. تربیت کودک از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر والدین بدون دقت و آگاهی با کودکان خود رفتار کنند؛ نتیجه خوبی نخواهند گرفت. حتما در برنامه تربیتی خود از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید. 

روش ها و اصول تربیت کودک چگونه است؟

همانطور که گفته شد اصول تربیت کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. و والدین باید از روش های نوین تربیتی آگاهی داشته باشند. در ادامه، چند نکته اصلی و راهکار مهم برای تربیت کودکان را شرح داده ایم.

والدین سهل گیر | 8 خصوصیات والدین سهل گیر

والدین سهل گیر به والدینی گفته می‌شود که به فرزندان خود بسیار آسان می‌گیرند. این والدین باب میل فرزندان هستند؛ و تقریبا همه افراد علاقه دارند که در زندگی چنین والدینی را داشته باشند. اما اطلاعی ندارند که این شیوه تربیتی چه عواقب و پیامدهایی را برای خود فرد به همراه دارد. در این شیوه تربیتی والدین اعتقاد دارند که فرزندان باید آزادانه زندگی کنند و هر کاری که علاقه داشته باشند را انجام دهند. آنها با تنبیه کودک مخالف هستند و آنها را غرق در محبت خود می‌کنند.

کودکانی که با این سبک فرزند پروری رشد می‌کنند؛ به هیچ قانون و هدفی پایبند نیستند. اما اگر به خواسته های آنها پاسخ مناسبی داده نشود؛ با جیغ، داد و فریاد اعتراض خود را نشان می‌دهند. به طور کلی این والدین به عنوان فرزندان پر توقع و سرکش شناخته می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید. 

منبع: والدین سهل گیر | 8 خصوصیات والدین سهل گیر

والدین سهل گیر

به طور کلی 4 سبک فرزند پروری داریم که 3 نوع ناسالم و یک نوع سالم است. والدین سهل گیر در سبک فرزند پروری ناسالم قرار دارند. حالا منظور از سبک فرزند پروری ناسالم والدین سهل گیر چیست؟ والدین سهل گیر تمایل دارند که رفتار سرشار از محبت و علاقه داشته باشند.

این والدین از فرزندان خود انتظار رفتارها بالغانه ندارند و مانند یک دوست رفتار می‌کنند. اعتقادی به تنبیه ندارند و همیشه طبق خواسته فرزندان خود رفتار می‌کنند. افرادی که با سبک فرزند پروی سهل گیرانه رشد کرده اند؛ هیچ قوانین مشخصی ندارند و بسیار پرتوقع هستند. این شیوه تربیتی آسیب های زیادی را به فرزندان وارد می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی والدین سهل گیر و خصوصیات افراد با این سبک تربیتی صحبت کرده ایم.

ویژگی والدین سهل گیر

والدین سهل گیر ویژگی هایی دارند که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.