avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

احتمال بارداری | 4 روش درمان ناباروری

احتمال بارداری نزدیک به شروع قاعدگی بسیار پایین است. برای خانم هایی که چرخه معمولی قاعدگی بین 28 تا 30 روزه دارند؛ تخمک گذاری بین 11 تا 21 روز اتفاق می‌افتد. و تخمک خانم ها تقریبا بین 12 تا 24 ساعت برای بارداری در دسترس است. حتی احتمال ‌بارداری در 36 تا 48 ساعت بعد از تخمک گذاری وجود ندارد. و هرچه زمان بیشتری از تخمک گذاری بگذرد؛ احتمال ‌بارداری کمتر است. اگر قصد فرزند آوری دارید؛ قبل از شروع قاعدگی را انتخاب نکنید که احتمال بارداری بسیار کم است. 

فرزندآوری انتخاب خیلی از زنان و مردان است؛ به همین دلیل زوجین به دنبال راه های افزایش احتمال بارداری هستند. در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی روش های مختلفی برای بارداری، حتی برای زوجینی که نازا یا مشکلات جسمانی دارند نیز فراهم است. از طرف دیگر سقط های غیر اصولی و سبک زندگی ناسالم می‌تواند تا پایان عمر شانس داشتن فرزند را از آنها بگیرد. برای اینکه روند افزایش بارداری به بهترین نحو انجام شود، حتما از متخصص راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه احتمال ‌بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


منبع:  احتمال بارداری

احتمال بارداری چگونه سنجیده می‌شود؟


برای فرزند آوری روش‌های زیادی وجود دارد که احتمال بارداری را افزایش می‌دهد. به طور طبیعی اگر همه چیز خوب پیش برود؛ و سیکل جنسی شما به عنوان یک خانم 28 روزه باشد؛ در روز چهاردهم تخمک گذاری اتفاق می‌افتد. و بیشترین شانس برای باروری روز تخمک گذاری و دو روز قبل از آن است. برای اطلاع از این روزها بهتر است هر ماه تایم پریود خود را یادداشت کنید یا روی تقویم علامت بگذارید. حتی اپلیکیشن هایی برای بانوان وجود دارد که این روزها را یادآوری می‌کند. در این مقاله راجع به عوامل و جوانب احتمال بارداری توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

عوامل افزایش دهنده احتمال بارداری

برای افزایش احتمال بارداری روش های زیادی دخیل هستند. بسیار احتمال دارد که در روز های ذکر شده تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید و بارداری اتفاق نیوفتند. نگران نباشید زیرا این می‌تواند به دلیل عدم آمادگی محیط واژن یا رحم برای بارداری باشد. به این معنا که محیط واژن گاهی قلیایی یا اسیدی است و این برای لقاح بسیار اهمیت دارد. علت دیگر سرعت یا شکل اسپرم ها می‌باشد. اگر اسپرم ها سرعت کافی نداشته باشند یا به یکدیگر چسبیده باشند بارداری رخ نمی‌دهد.

PH و سیالی مایع منی نیز بسیار در احتمال بارداری موثر است. بسته نبودن لوله های فالوپ و سلامت رحم، نعوظ و انزال طبیعی، و به طور کلی آمادگی جسمانی زن و مرد در فرایند بارداری تاثیر گذار هستند. مهم نیست رابطه جنسی به چه شکلی اتفاق بی‌افتد؛ زیرا با ورود منی به محیط واژن احتمال بارداری وجود دارد. تلاش مکرر برای رابطه جنسی نیز شانس بارداری را بالاتر می‌برد. بسیاری معتقدند رابطه جنسی در صبح برای بارداری اثر بخشی بیشتری دارد. و به خاطر داشته باشید که محیط بهداشتی و دمای مناسب مقاربت را اثربخش تر می‌کند. 

عوامل کاهش دهنده احتمال بارداری

قطعا روش های پیشگیری از بارداری به طور موثر عمل خواهند کرد؛ اما در مواردی دچار خطا می‌شوند. بیماری های جسمانی مثل اندرومتریوز یا مشکل پروستات در آقایون، مشکلات هورمونی و … موانعی برای بارداری هستند. تلاش برای بارداری در روزهایی غیر از روزهای تخمک گذاری کاملا بی فایده نیست اما احتمال بارداری را خیلی پایین می‌آورد. عدم آمادگی از لحاظ روانی نیز یکی دیگر از عواملی است که احتمال‌ بارداری را کاهش می‌دهد. فرایند بارداری نیاز به زمان و تلاش دارد؛ و بسیاری از افراد بعد از یک تلاش ناموفق برای درمان ناباروری اقدام می‌کنند.

✨ عوامل دیگر

پیش آب مایعی است که قبل از خروج منی ترشح می‌شود و حاوی مقدار کمی اسپرم است. احتمال بارداری با پیش آب صفر نیست اما بسیار پایین است. بارداری بدون دخول نیز یکی دیگر از شبهات زوجین است. نکته اینجاست که اگر منی بدون دخول هم وارد واژن شود، باز هم احتمال بارداری وجود دارد. مثل افرادی که رحم شخص دیگری را برای بارداری اجاره می‌کنند. بارداری از طریق رابطه مقعدی ممکن نیست؛ به همین دلیل یکی از روش های رابطه جنسی برای زوجینی است که مایل به فرزندآوری نیستند.

حتی احتمال بارداری بدون تجربه ارگاسم نیز ممکن است. این احتمال در دوران پریود نیز بسیار پایین است. در زمان اقدام به تغذیه سالم توجه کنید؛ از مصرف سیگار و الکل بپرهیزید و خودارضایی نداشته باشید. میزان دخول آلت در احتمال بارداری تاثیری ندارد. مراجعه به یک متخصص و مشورت با او از زمان اقدام برای بارداری شانس شما را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می‌دهد. سن زوجین در زمان بارداری نیز در کیفیت منی و همچنین سلامت رحم مهم است.

احتمال بارداری از لحظه اقدام تا بارداری چقدر است؟


زمان مشخصی برای فاصله بین اقدام، تا زمان بارداری وجود ندارد. اما معمولا اگر همه چیز درست پیش برود در اولین تلاش، احتمال بارداری افزایش می‌یابد. مگر در این بین زوجین درگیر مسائل دیگری شوند یا دست از تلاش بردارند. اگر اقدام موفقیت آمیز باشد چند هفته بعد از رابطه جنسی علائم آشکار می‌شوند. اولین نشانه‌های بارداری در خانم‌ها احتمالا توقف عادت ماهیانه یا شروع ویارهاست که به دلیل فشار رحم به معده اتفاق می‌افتد. تورم و دردناک شدن سینه ها بعد از مدتی اتفاق می‌افتد و به مرور اندام زن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تکرر ادرار، خستگی مداوم و لکه بینی نیز از دیگر نشانه های حاملگی است.

چه زمانی باید برای ناباروری معاینه برویم؟

اگر بعد از یکسال تلاش، بارداری اتفاق نیوفتاد با مشورت یک پزشک روش های دیگر را امتحان کنید. امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش های زیادی افزایش احتمال بارداری وجود دارد که شامل رحم اجاره ای، لقاح مصنوعی، IVF و  IUI می‌شود. گاهی به جای روش های جایگزین، زوجین با مصرف داروهایی به تقویت قدرت باروری اسپرم یا منظم کردن چرخه قاعدگی می‌پردازند. و اقدام دوباره احتمال بارداری را افزایش می‌دهد. 

سخن پایانی

با در نظر گرفتن شرایط جسمانی و برنامه ریزی دقیق می‌توانید احتمال بارداری را تا حد زیادی بالا ببرید. یا برای جلوگیری از آن روش های مختلفی را امتحان کنید. به سلامت جنسی خود اهمیت بدهید و برای بارداری به خود و همسر فشار وارد نکنید. بدن شما به عنوان یک زن باید آمادگی لازم جهت حمل و تغذیه نوزاد را داشته باشد. پس قبل از هر چیز از سلامت جسمانی خود مطمئن شوید و در این مسیر از یک متخصص کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احتمال ‌بارداری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


سوالات متداول

آیا احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد؟

اگر منی به هر شکلی وارد واژن شود؛ در روزهای تخمک گذاری احتمال بارداری وجود دارد.

تخمک گذاری در چه روزهایی اتفاق می‌افتند؟

اگر سیکل قاعدگی 28 روزه باشد؛ قاعدگی در روز چهاردهم اتفاق می‌افتد. روز تخمک گذاری و دو روز قبل از آن بهترین زمان برای اقدام به بارداری است.

احتمال بارداری در زمان پریود وجود دارد؟

قاعدگی به این معناست که تخمک گذاری اتفاق افتاده است؛ اما احتمال بارداری نیز صفر نیست بلکه خیلی پایین است.

خیانت مجازی | با خیانت مجازی همسرم چطور برخورد کنم؟

خیانت مجازی امروزه در بین بسیاری از زوجین در حال وقوع است. در حالیکه خود از این موضوع مطلع نیستند. معمولا افراد تصور می‌کنند که فقط چت کردن و یا صحبت کردن به صورت تلفنی، خیانت محسوب نمی‌شود. اما اینطور نیست. در واقع هر شرایطی که منجر به زیرپا گذاشتن تعهد و وفاداری گردد؛ خیانت محسوب می‌شود. همچنین زوجهایی که مرز مشخصی در روابط خود تعیین نمی‌کنند؛ طبیعی است که دچار چنین مشکلاتی شوند. انجام چنین کاری، به طور کلی عادات و رفتارهای فرد را در رابطه تغییر داده و منجر به بروز مسائل دیگری نیز می‌گردد. بهتر است زوجین این موضوع را نادیده نگرفته و حتما در این زمینه تغییراتی ایجاد کنند. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت مجازی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


منبع:  خیانت مجازی

خیانت مجازی

امروزه به دلیل گسترش استفاده و دسترسی به وسایل ارتباطی و اینترنت، افراد بیشتر از هر زمان دیگری در معرض خیانت مجازی قرار داشته و یا حتی حداقل یکبار اینکار را امتحان کرده اند. با اینکه تصور می‌کنند حفظ این رابطه یچ صدمه ای به رابطه زناشویی و واقعی آنها وارد نمی‌کند؛ اما این موضوع درست نبوده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. فراموش نکنید که فضای مجازی همانطور که از اسم آن هم مشخص است؛ تنها توهم زندگی بهتر را به شما می‌دهد. در صورتیکه این موضوعات، تنها تفکرات کاذب و غیرواقعی هستند.

نشانه های خیانت مجازی


معمولا فردی که مورد خیانت مجازی قرار می‌گیرد؛ در ابتدا متوجه این موضوع شده و آن را انکار می‌کند. در واقع این نشانه ها به قدری واضح هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. برخی از این موارد، شامل موضوعات زیر می‌شوند.

نادیده گرفتن و اهمیت ندادن به همسر

استفاده بیش از حد از تلفن همراه و صحبت کردن با تلفن به صورت مکرر

حساس بودن نسبت به حریم خصوصی خود

تغییر رفتار خود را انکار کرده و بهانه گیری می‌کند

مایل به برقراری رابطه جنسی با همسر نیست

دروغ گویی و پنهانکاری به صورت مکرر

به طور مرتب رمز کامپیوتر و یا تلفن همراه خود را تغییر می‌دهد

بعد از مدتی گوشه گیری و منزوی شده و به طور کلی زمان خود را با تلفن همراه می‌گذارند

البته بروز این نشانه ها همواره به معنی خیانت نیست. بلکه ممکن است دلایل دیگر نیز داشته باشد. به همین دلیل بهتر است به طور مستقیم در این مورد صحبت کرده و پیگیری نمود.

پیامدهای خیانت مجازی

از طرفی خیانت مجازی نیز مانند دیگر انواع خیانت، پیامدها و عوارضی برای افراد ایجاد کرده؛ که در صورت بی توجهی به آنها، رابطه بین زوجین به طور کلی از بین می‌رود. برخی از این مشکلات، شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با آسیب های خیانت کلیک نمایید.

◀اعتیاد به چت

یکی از عوارض ناشی از خیانت مجازی، اعتیاد به چت کردن و صحبت کردن به صورت مجازی است. در واقع در چنین شرایطی افراد دیگر تمایلی به حرف زدن با همسر خود به صورت مستقیم را ندارند. به طور کلی در صحبت کردن در فضای مجازی راحت تر بوده و در دنیای واقعی حین صحبت کردن دچار اضطراب ‌شوند. همانطور که امروزه بسیار شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از افراد چت کردن و صحبت کردن به صورت تلفنی را به قرارهای ملاقات حضوری ترجیح می‌دهند.

◀وابستگی به رابطه جنسی مجازی

همانطور که گفته شد؛ به طور کلی عادات افراد در شرایط خیانت مجازی، دستخوش تغییراتی می‌شود. برای مثال آنها به دلیل داشتن سکس چت و یا حتی رابطه جنسی مجازی، دیگر نمی‌توانند با همسر خود رابطه جنسی خوبی داشته و به همین دلیل چرخه جنسی آنها تغییر می‌کند. حتی ممکن است دچار اختلالات جنسی نیز شوند.

◀رابطه واقعی

فراموش نکنید که خیانت مجازی در نهایت منجر به ملاقات به صورت حضوری و دیدار یکدیگر می‌گردد. در واقع در نهایت این رابطه روزی، تبدیل به یک رابطه واقعی می‌شود. از این رو باید به موقع در این زمینه اقدام کرده و از آن پیشگیری نمود. به مرور زمان، افراد به یکدیگر وابستگی بیشتری پیدا کرده و ارتباط آنها نیز بیشتر می‌شود.

◀جدایی

همه این مسائل در نهایت منجر به طلاق و جدایی میان زوجین می‌گردد. در واقع خیانت مجازی در نهایت تاثیر خود را گذاشته و افراد را نسبت به یکدیگر بی علاقه می‌کند. حتی گاهی به دلیل اینکه افراد در ابتدا این موضوع را جدی نمی‌گیرند؛ این رابطه بیشتر شده و همسر نیز فرد دیگری را ترجیح می‌دهد.

علل خیانت مجازی

عوامل مختلفی در شکل گیری این نوع از روابط و همچنین تمایل به خیانت مجازی موثر هستند. اعتیاد، مشکلات مالی، نارضایتی جنسی، عدم ارتباط موثر میان زوجین، مشکلات حل نشده متعدد، ازدواج اجباری و… همگی در این مورد موثر هستند. از طرفی برخی از افراد خیانت مجازی را به این دلیل به روابط واقعی ترجیح می‌دهند که علاوه بر دسترسی سریع و آسان به اینترنت، مقرون به صرفه نیز هست. همچنین طرف مقابل نیز در بیشتر موارد ناشناس بوده و مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌شود. برای اطلاع از انواع علت خیانت به همسر کلیک کنید.

اشکال مختلف خیانت مجازی

خیانت به طور کلی دارای انواع مختلفی است که خیانت مجازی نیز یکی از آنهاست. خیانت عاطفی و جنسی نیز از دیگر انواع خیانت محسوب می‌شوند. فراموش نکنید که خیانت به طور کلی خیانت است و با هر روشی که انجام شود؛ به هر حال تاثیرات خود را بر افراد می‌گذارد. همچنین این کاملا بستگی به افراد دارد که بخشش و گذشت را انتخاب کنند و یا جدایی را!

مقابله با خیانت مجازی


البته همواره راهی برای درست کردن اوضاع وجود دارد. این موضوع شاید کمی در مورد خیانت مجازی ساده تر باشد. اما به هر حال برای گذر کردن از هر خیانتی، زوجین باید با یکدیگر همکاری کرده و همچنین از افراد دیگر مانند روانشناس نیز کمک بگیرند. برخی از این راه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

ناامیدی در سالمندان | علت ناامیدی آدم ها مسن

ناامیدی در سالمندان یکی از مشکلات اساسی در هر جامعه ای محسوب می‌شود. طبیعی است که افراد در دوران سالمندی و مخصوصا بعد از دوران بازنشستگی، مشکلات زیادی را از لحاظ روانی تجربه می‌کنند. اما گاهی این موضوع شدت یافته و عملکرد سالمند را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. سالمندان در این سنین احتمالا با مشکلات جسمانی مواجه شده و احساس ناکارآمدی می‌کنند. در حقیقت این موضوع بیشتر ناشی از گذشته و ناراضی بودن از عملکرد خودشان است. اما گاهی به دلیل اتفاقات و تغییرات ناگهانی که در این دوره برای فرد ایجاد می‌شود؛ او چنین احساسی دارد. به هر حال اطرافیان باید در این مورد اطلاعات کافی داشته و به سالمند خانواده خود کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ناامیدی در سالمندان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


منبع:  ناامیدی در سالمندان

ناامیدی در سالمندان

گاهی ناامیدی در سالمندان به قدری شدت می‌یابد که تبدیل به افسردگی شده و به طور کلی آنها را گوشه نشین و منزوی می‌کند. در واقع ناامیدی حالتی موقتی است که اگر برای طولانی مدت ادامه یابد؛ می‌تواند منجر به مشکلات بیشتری در حوزه روان و یا حتی جسمانی گردد. معمولا این موضوعات با بروز نشانه هایی همراه است که اطرافیان با دقت به آنها می‌توانند تا حد زیادی از آن پیشگیری کرده و یا حتی آن را درمان کنند. اما به هر حال همه سالمندان در دوره ای از زندگی این موضوع را تجربه کرده و به شکل های مختلفی با آن مقابله می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با شرایط دوران بازنشستگی کلیک نمایید.

علل ناامیدی در سالمندان


همانطور که به آن اشاره شد؛ عوامل مختلفی سالمند را در معرض ناامیدی قرار می‌دهد. حتی گاهی مسائل شخصی و کاری نیز در مورد ناامیدی در سالمندان موثر است. اما برخی از عوامل میان افراد مشترک بوده که شامل موارد زیر می‌شوند.

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد زیر یکسال | علل و راه های جلوگیری

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد مشکلی شایع در میان نوزادان بوده و از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در آنها محسوب می‌شود. این حالت در بیشتر موارد در یک تا چهارماهگی رخ داده و تقریبا هیچ دلیل مشخصی نیز ندارد. البته تا قبل از نه ماهگی احتمال بروز آن وجود دارد اما بسیار کمتر است. در چنین شرایطی نوزاد بدون ابتلا به هیچ گونه بیماری خاصی، فوت می‌کند. این موضوع والدین را بسیار شوکه کرده و از لحاظ روانی فشار زیادی را به آنها وارد می‌کند. اما با داشتن اطلاعاتی در این زمینه و همچنین کنترل عوامل محیطی می‌توان تا حد زیادی از این حالت پیشگیری نمود. در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم. و یا از خدمات مشاوره کودک استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


منبع:  سندروم مرگ ناگهانی نوزاد زیر یکسال

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد، یک اختلال مشخص نیست. بلکه یک تشخیص است که بعد از مرگ وقتی هیچ دلیل مشخصی برای مرگ نوزاد وجود ندارد؛ مطرح می‌شود. در واقع حتی قبل از مرگ هم کودک هیچ نشانه ای از بیماری و عارضه از خود بروز نمی‌دهد. همین موضوع والدین را بیشتر ناراحت می‌کند.

از طرفی آنان بسیار گناه کرده که نتوانستند که کودک خود به درستی مراقبت کرده و یا زندگی او را نجات دهند. اما در این زمیه نمی‌توان کسی را مقصر دانست. حتی در صورت سهل انگاری نیز، والدین احتمالا تجربه کافی نداشته و به همین دلیل قادر به رعایت برخی از نکات نیستند. برای اطلاع از انواع ترفند بچه داری کلیک نمایید.

انواع سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

سندروم مرگ ناگهانی  نوزاد معمولا به دو دلیل اتفاق می‌افتد. در واقع این سندروم دو نوع داشته که در بیشتر موارد بر اساس سن تعیین می‌شود. در این قسمت به توضیح این انواع می‌پردازیم.