avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

لکنت زبان کودکان | انواع و درمان لکنت زبان کودک

لکنت زبان کودکان یکی از مشکلات شایع در میان کودکان است. بسیاری از کودکان در دوره رشد خود مشکلاتی را تجربه می‌کنند که منجر به لکنت زبان می‌گردد. این موضوع در بیشتر موارد موقت بوده و کمتر کسی لکنت زبان اش تا دوران بزرگسالی ادامه می‌یابد. در بیشتر موارد لکنت زبان قابل درمان بوده و می‌توان تا حد زیادی آن را کنترل کرد. این موضوع با همکاری خود کودک و والدین او امکانپذیر است. فراموش نکنید که این شرایط می‌تواند منجر به بروز مشکلات زیادی برای کودک گردد؛ به همین دلیل درمان آن از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. افراد برای درمان می‌توانند با یک مشاوره کودک مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


منبع:  لکنت زبان کودکان

لکنت زبان کودکان

لکنت زبان کودکان زمانی اتفاق می‌افتد که در حین حرف زدن بر روی یکی از حروف وقفه ایجاد شده و یا به صورت مکرر تکرار گردد. این موضوع خانواده ها را بسیار نگران کرده و حتی باعث می‌شود که این مشکل تشدید شود. این حالت کودک را دچار اضطراب کرده و مشکلات زیادی را برای او ایجاد می‌کند. بهتر است در این مورد به کودک فشار زیادی وارد نکرده و برای درمان به او کمک کنید. لکنت یک اختلال گفتاری ارتباطی محسوب شده که احتمال پیشروی آن هست. به همین دلیل پیشگیری و درمان آن از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اطلاع از دلایل گوشه گیری در کودکان کلیک کنید.

سن شروع لکنت زبان در کودکان

فراموش نکنید که اختلال در گفتار تا 3 سالگی طبیعی است. چرا که کودک در این سنین در حال یادگیری زبان و حرف زدن و احتمال دارد که دچار مشکلاتی گردد. بر اساس تحقیقاتی که در این مورد انجام شده است؛ معمولا لکنت زبان از 2 تا 5 سالگی ایجاد شده و در شش یا هفت سالگی که کودک به مدرسه می‌رود؛ به اوج می‌رسد. اما از طرفی در این دوران، کودک نسبت به تکلم خود حساس نبوده و از این بابت نگران نمی‌شود. اما هرچه فرایند درمان زودتر آغاز شود؛ نتایج بهتری در پی خواهد داشت. برای اطلاع از نشانه های کودکان دیرآموز کلیک کنید.

دلایل لکنت زبان کودکان


لکنت زبان کودکان به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. البته هنوز نمی‌توان دلیل قطعی برای ابتلا به لکنت در نظر گرفت؛ اما برخی از عواملی که نقش بیشتری در این مورد دارند؛ شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی با پیامدهای ناشی از ترساندن کودک کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد