avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

فرزند سالاری چه عواقبی دارد؟

فرزند سالاری یکی از موضوعاتی است که امروزه در بسیاری از خانواده ها شایع شده است. در واقع والدین به دلیل اینکه شاید در دوران کودکی خود سختی های زیادی کشیده اند و یا از روی محبت و دلسوزی تمایل دارند که فرزندان آنها زندگی بهتری داشته باشند؛ ناخواسته این شرایط را ایجاد می‌کنند. بدون توجه به اینکه با این کار به فرزند خود لطف نمی‌کنند؛ بلکه دشواری های بیشتری گریبان گیر خانواده و حتی خود کودک خواهد بود.

با اینکه در امور مربوط به خانواده همه اعضا بایددخیل باشند؛ اما برخی از خانواده ها در این مورد زیاده روی کرده به طور کلی تصمیم گیری در مورد همه  مسائل را به عهده فرزندان قرار می‌دهند. گاهی در این مورد به قدری پیش می‌روند که فرزند برای خود والدین نیز تصمیم گیری می‌کند. در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرزند سالاری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  فرزند سالاری چه عواقبی دارد؟

فرزند سالاری

فراموش نکنید که فرزند سالاری کاملا نتیجه رفتارهای خود والدین است و فرزندان در آن نقشی ندارند. در واقع آنها هستند که در ابتدا چنین چیزی را باعث می‌شوند. این موضوع در خانواده های زیادی گسترش یافته است. این موضوع جایگاه ها و نقش ها را در یک خانواده تغییر داده و زمینه ساز مسائل زیادی است. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که برخی از خانواده ها کاملا به صورت ناخودآگاه دست به چنین کاری می‌زنند. به همین دلیل آموختن روش های تربیتی مختلف و حتی داشتن اطلاعاتی در این زمینه قبل از فرزندآوری از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اطلاع از اصول تربیت کودک کلیک کنید.

دلایل بروز فرزند سالاری


اینکه فرزند سالاری به چه علت ایجاد می‌شود؛ به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع این تنها والدین نیستند که در این مورد نقش دارند. ویژگی های شخصیتی خود کودک، عوامل اجتماعی و فرهنگی نیز همگی در این مورد موثر هستند. برای مثال والدینی که از یکدیگر جدا شده اند؛ به فرزند خود امکانات زیادی در جهت جبران داده، به همین دلیل دچار چنین موضوعی می‌شوند. یا والدینی که در خانواده خود از اراده و آزادی عمل زیادی برخوردار نبودند؛ به فرزند خود استقلال زیادی می‌دهند. برخی دیگر از این مسائل شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از نشانه های بچه حرف گوش نکن کلیک کنید.

استفاده از شیوه های تربیتی غلط

ناهماهنگی والدین در مورد تربیت فرزندان

توجه بیش از حد به کودک

عدم اعتماد به نفس والدین

تعیین نکردن وظایف و مسئولیت هایی برای فرزند

نداشتن قوانین مشخص و یا حد و مرزهایی در خانواده

پیامدهای فرزند سالاری

این موضوع را در نظر بگیرید که فرزند سالاری برای خانواده ها و حتی جامعه مشکلا زیادی ایجاد می‌کند. با اینکه شاید در چنین شرایطی شاید شاهد پرورش کودکی مستقل و رهبر باشید. اما باید پیامدهای بلند مدت این موضوع را نیز در نظر بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد