avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

مالش دوستی (فروتریسم) | علت و نشانه های اختلال تن مالی

 مالش دوستی یا دستمالی کردن بدون رضایت طرف مقابل به منظور کسب لذت جنسی، یک انحراف جنسی محسوب می‌شوند. بسیاری از افراد در جامعه اینکار را انجام می‌دهند؛ و یا در معرض این رفتار قرار می‌گیرند، اما به دلیل اینکه واکنش درستی از خود نشان نمی‌دهند، این موضوع تکرار می‌شود. طبیعتا افراد در ابتدا گیج شده و یا به دلیل احساس شرم، واکنشی از خود نشان ندهند. اما گاهی این مورد به قدری واضح اتفاق می‌افتد که نمی‌توان به آن اهمیتی نداد. فراموش نکنید که اینکار یک اختلال محسوب شده و فردی که اینکار را انجام می‌دهد؛ از لحاظ روانی و جنسی، بیمار است. این بدان معنا نیست که این موضوع را جدی نگیرید. بلکه باید به طور جدی در مورد آن اقدام نمایید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مالش دوستی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  مالش دوستی (فروتریسم)

مالش دوستی

مالش دوستی از انواع اختلالات پارافیلیا محسوب می‌شود. در واقع در این نوع اختلال افراد از اینکه بدون اجازه به بدن دیگری دست بزنند؛ دچار برانگیختگی جنسی می‌گردد. آن‌ها تنها از این طریق به لذت جنسی و یا حتی ارگاسم می‌رسند. آنان از طرق دیگر نمی‌توانند رابطه جنسی داشته باشند.

تفاوت اختلالات پارافیلیا و اختلالات دیگر در همین است. این روش برای آنان در حد یک فانتزی جنسی نیست؛ بلکه تنها راه تجربه ارضای نیاز جنسی است. این موضوع تعرض جنسی محسوب شده و باید حتما در مورد آن کاری انجام داد. شاید عجیب باشد اما این اختلال در زنان نیز دیده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع انحرافات جنسی کلیک نمایید.

نشانه های ابتلا به مالش دوستی

افرادی که مبتلا به مالش دوستی هستند؛ از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که می‌توان آنها را تشخیص داد. اما در بیشتر موارد سعی در پنهان کردن این علائم دارند. در واقع در بیشتر موارد بسیار طبیعی رفتار کرده و وجه تمایزی با افراد عادی ندارند. نگاه کردن بیش از حد به دیگران، مخصوصا نواحی جنسی آنها، صحبت کردن و خیالپردازی در این مورد، اعتیاد به پورن و یا خودارضایی و… همگی علائمی از این اختلال محسوب می‌شود.

دلایل ابتلا به مالش دوستی


دلیل مشخصی برای ابتلا به مالش دوستی را مطرح کرد. اما مجموعه ای از عوامل و موضوعات زمینه ساز بروز چنین رفتاری در یک فرد می‌شوند. نکته حائز اهمیت آنکه این اختلال تقریبا در زنان وجود نداشته و بیشتر مبتلایان، مردان هستند. در ادامه عوامل شناخته شده در بروز مالش دوستی را شرح داده‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد