avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

زندگی با والدین ناتنی

زندگی با والدین ناتنی گاهی سبب بروز رفتارهای نامناسب می‌شود. برخی از کودکان به دلیل اینکه احساس می‌کنند والدین ناتنی جای پدر و مادر آنها را گرفته اند؛ به خوبی نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند. و همین امر باعث بروز رفتار های نامناسب و همچنین احساس تنهایی و انزوا است. برای عده ای از کودکان شرایط زندگی با والدین ناتنی به قدری طاقت فرسا است که تمایل دارند از خانه و خانواده جدا شوند.

منبع: زندگی با والدین ناتنی

زمانی زندگی با والدین ناتنی باب میل فرزندان می‌شود که به درک و شناخت کافی از یکدیگر برسند. و به مرور سازگاری میان این دو فرد افزایش می‌یابد. البته که رفتار با فرزند ناتنی نیز نیازمند آموزش مهارت های مختلف است. که با کمک روانشناس می‌توانید این مهارت ها را آموزش ببینید و به درک و شناخت از فرزند ناتنی برسید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین ناتنی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

زندگی با والدین ناتنی


جدایی یا مرگ یکی از والدین مساوی زندگی با والدین ناتنی است. اما اغلب افرادی که با پدر خوانده یا مادر خوانده زندگی می‌کنند ناراضی هستند. زندگی با فردی که پدر یا مادر اصلی نیست دشوار است و معمولا باعث چالش های زیاد می‌شود. اما زمانی که والد ناتنی با فرزند همسر به خوبی رفتار کند از میزان این چالش ها کاسته می‌شود.

بهتر است که به عنوان فرزند خود به فرزند همسر نگاه کنید و او را قضاوت نکنید. در زندگی با والدین ناتنی نیز بهتر است که با دید دیگری نگاه کنید و شما نیز قضاوت نکنید. در زندگی با والدین ناتنی نیز سعی کنید برای جلوگیری از هر چالش و دعوا آرامش خود را حفظ کنید. برای اینکه ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشید حتما باید به درک و شناخت مناسبی از هم برسید. سازگاری یک مهارت است که نیاز به آموزش دارد. در این مقاله جوانب مختلف زندگی با والدین ناتنی را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای آشنایی با مسائل خانواده های ترکیبی کلیک کنید.

نحوه زندگی با والدین ناتنی


برای زندگی با والدین ناتنی باید برخی از نکات را رعایت کنید. زندگی آرام و سالم باعث شادی اعضای خانواده می‌شود. به همین دلیل برای آشنایی با نحوه زندگی با والدین ناتنی در این مقاله صحبت کرده ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد