avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

تحقیر نوجوان

تحقیر نوجوان یکی از رفتارهای نامطلوب و آسیب‌زای والدین می‌باشد. والدین برای جلوگیری از این رفتار باید به کلام و اعمال خود دقت کنند. اما گاهی اوقات خواسته یا ناخواسته پدر و مادر شروع به تحقیر نوجوان می‌کنند. بدون توجه به اینکه این رفتارشان باعث خدشه دار شدن اعتماد به نفس و شخصیت نوجوان شان می‌شود.

منبع: تحقیر نوجوان 

برای جلوگیری از چنین رفتارها و برخوردهایی؛ باید روش‌های تربیتی فرزندان را بدانید. نوجوانان روز به روز در جامعه پیشرفته تر می‌شوند و شما به عنوان والد وظیفه دارید که براساس عرف جامعه خود را بروزرسانی کنید. تا با رفتارهای قدیمی و اشتباه باعث تحقیر نوجوان نشوید. برای آگاهی از شیوه‌های تربیتی مناسب حتما از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحقیر نوجوان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تحقیر نوجوان چطور تعریف می‌شود؟


دوره نوجوانی، عبور از کودکی به بزرگسالی است. به همین جهت این دوره بسیار حساس است. نوجوان تغییرات جسمانی و روانی زیادی را تجربه می‌کند. گرایش های متفاوتی از خانواده را نشان می‌دهد. و سبک زندگی خود را به مرور زمان پیدا می‌کند. این روند طبیعی زندگی هر انسانی است. و برای اینکه نوجوان را با استعدادها و علایق او آشنا کنیم؛ باید آنها را مورد تشویق قرار دهیم. اما عده ای از بزرگسالان، والدین و … با تحقیر نوجوان علایق آنها را سرکوب می‌کنند.

با تحقیر نوجوان علاوه بر اینکه استعدادهای او را سرکوب می‌کنید؛ هویت، اعتماد به نفس، علایق و … او را مورد سرزنش و تمسخر قرار می‌دهید. این رفتار والدین باعث احساس حقارت در نوجوان می‌شود. به مرور زمان چنین رفتارهایی موجب بروز اختلالاتی مانند عزت نفس پایین، افسردگی و فکر به خودکشی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

راهکارهایی برای جلوگیری از تحقیر نوجوان

برای جلوگیری از تحقیر نوجوان، والدین باید شیوه تربیتی خود را تغییر دهند. بسیاری از پدر و مادر ها توجهی به نوع رفتار خود ندارند که همین امر موجب سرزنش و تحقیر های فراوان می‌شود. به همین جهت راهکارهایی را برای جلوگیری از این سبک رفتاری در این بخش مقاله ارائه داده ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد