avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

نوجوان خلافکار

نوجوان خلافکار رفتارهای آسیب زننده زیادی را از خود بروز می‌دهد. در واقع نوجوانی سن بسیار حساسی است که احتمال بروز رفتارهای مختلف انتظار می‌رود. با اینکه نمی‌توان نقش والدین و همچنین محیط خانوادگی را در این مورد انکار کرد؛ اما ویژگی های شخصیتی خود نوجوان نیز در این مورد بسیار موثر هستند. از طرفی بزهکاری و تکانشگری در این سنین باعث بروز عوارض طولانی تری برای نوجوان می‌گردد. در این دوران ویژگی های شخصیتی و هویتی نوجوان در حال ثابت شدن است به همین دلیل هرگونه انحراف می‌تواند تا بزرگسالی او باقی بماند. جامعه و خانواده باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

منبع: نوجوان خلافکار

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوان خلافکار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

نوجوان خلافکار

ورود نوجوان خلافکار به دنیای بزهکاری مانند باتلاقی است که هر چه بیشتر تلاش می‌کند از آن خارج شود؛ بیشتر در آن فرو می‌رود. گاهی حتی دیگر خود او نیز به این کار علاقه ای ندارد و یا برای او هیجانی ایجاد نمی‌کند؛ اما برای او تبدیل به عادت شده و یا حتی از این راه امرار معاش می‌کند. خانواده هایی که در این مورد اطلاعات کافی ندارند؛ شروع به سرزنش و ملامت فرزند خود کرده و او مجرم می‌دانند. حتی گاهی طرد کردن او از طرف خانواده است که منجر به بروز چنین رفتارهایی در نوجوانان می‌گردد. برای اطلاع از راه های درک فرزند نوجوان کلیک کنید.

انواع بزهکاری های نوجوان خلافکار در این سنین

معمولا نوجوان خلافکار در این سنین، دست به انجام کارهای مختلفی می‌زند. در بیشتر موارد، هدف آنها تعیین کننده این موضوع است. برای مثال اگر آنها به قصد پول درآوردن خلاف را شروع کنند؛ به سراغ دزدی و همچنین مواد فروشی می‌روند. اما گاهی این رفتارهای ناهنجار برای آنها هیج سود مالی ندارد.

آتش افروزی، خرابکاری، خشونت فیزیکی و رفتارهایی از این قبیل، تنها برای تخلیه هیجانات آنها است. از طرفی برخی از رفتارهای دیگر مانند نوشیدن مشروبات الکی زیر سن 18 سال و رانندگی و یا آسیب زدن به امواد دیگران نیز جرم محسوب شده و مجازات دارد. ‌برای آشنایی با انواع اشتباهات نوجوان کلیک کنید.

دلایل بروز رفتارهای نوجوان خلافکار


از طرفی علت روی آوردن نوجوان خلافکار به بزهکاری نیز دلایل مختلفی دارد. اما در بیشتر موارد، افراد به دلایل زیر دست به چنین رفتارهایی می‌زنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد